arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۲ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷

رویترز: امارات از محاصره اقتصادی قطر کاسته است

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه گزارش داد که امارات متحده عربی از محاصره اقتصادی کشور قطر کاسته است.بخشنامه هایی که ازسوی اداره بنادر و کشتیرانی امارات متحده عربی منتشره شده حاکی از آن است ممنوعیت ورود کالاها از مبدا یا مقصد قطر به این کشور کاهش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رویترز: امارات از محاصره اقتصادی قطر کاسته استبه گزارش خبرگزاری رویترز، بخشنامه هایی که ازسوی اداره بنادر و کشتیرانی امارات متحده عربی منتشره شده حاکی از آن است ممنوعیت ورود کالاها از مبدا یا مقصد قطر به این کشور کاهش یافته است.
براساس این گزارش، بخشنامه صادره ازسوی بنادر ابوظبی در تاریخ 12 فوریه (23 بهمن) ، بخشنامه های پیشین را که ورود کشتی های باری به آب ها و بنادر امارات از مبدا قطر و بالعکس ممنوع می کرد، ملغی کرده است.
یک مقام در بخش کشتیرانی به رویترز گفته است که این بخشنامه شامل تمام بنادر امارات متحده عربی می شود.
هنوز مشخص نیست که آیا این تصمیم ابوظبی در واکنش به شکایت قطر از کشورهای محاصره کننده این کشور به سازمان تجارت جهانی صورت گرفته یا خیر.
قطر ژوئن 2017 علیه محاصره همه جانبه این کشور به سازمات تجارت جهانی شکایت کرده بود.
روابط اعضای شورای همکاری خلیج ‌فارس از یک سال و نیم پیش به شدت دچار تنش شد و چهار کشور عربستان، امارات، مصر و بحرین در 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت مالی از تروریسم و روابط نزدیک با ایران ارتباط خود را با این کشور قطع کردند.
این کشورها 13 شرط برای ازسرگیری روابط با قطر اعلام کردند که دوحه تاکنون به هیچ یک از این شروط عمل نکرده و معتقد است که تحریم کنندگان هیچ سند قابل قبولی برای تایید ادعای خود ندارند.
قطع روابط با ایران، حماس و ترکیه، خروج نظامیان ترکیه از خاک قطر، بستن شبکه تلویزیونی الجزیره و پرداخت مبالغ کلانی به عنوان جریمه تنها بخشی از این شروط 13 گانه است

نظرات بینندگان