arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۷

برخورد 3 مرحله ای یوتیوب با متخلفان / از هشدار تا اخراج از پلتفرم بارگذاری ویدئوها

یوتیوب تصمیم دارد برای پاکسازی محتواهای ویدئویی که در پلتفرمش به اشتراک گذاشته می شود، قوانینی سختگیرانه تر از گذشته را اعمال کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یوتیوب تصمیم دارد برای پاکسازی محتواهای ویدئویی که در پلتفرمش به اشتراک گذاشته می شود، قوانینی سختگیرانه تر از گذشته را اعمال کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، طی یکسال اخیر یوتیوب سعی کرده محتواهای نژادپرستانه، مغایر با اصول اخلاقی و ... را حذف کند. اما این تصمیم اخیرا جدی تر از همیشه شده است چرا که قرار است پاکسازی سه مرحله ای انجام شود.

یوتیوب سیستم سه مرحله ای نظارت خود را برای جریمه کردن افرادی استفاده می کند که دستورالعمل های یوتیوب را نقض می کنند.از 25 فوریه، همه کانال ها و مشترکین یوتیوب، که قوانین را نقض کنند، هشداری دریافت می کنند که به آن ها یاداوری می کند در حال ارتکاب خطا هستند. اما این اخطار با مجازاتی همراه نیست و صرفا ویدئوی نامناسب حذف می شود. اما اگر روند این خطا ادامه یابد، فرد متخلف به طور کامل از یوتیوب اخراج می شود.

این سایت اشتراک گذاری  ویدئوی متعلق به گوگل اعلام کرده که نوع تخلفات بر اساس ویدئوی اشتراک گذاری شده تعیین می شود. پس از هشدار اولیه ، تا یک هفته از به اشتراک گذاری ویدئو توسط کاربر متخلف جلوگیری می شود. در دومین مرحله جریمه، فرد متخلف تا 90 روز از اشتراک گذاری ویدئو منع می شود و در مرحله سوم اخراج کامل کاربر رقم می خورد.

هدف یوتیوب از این اقدامات، تشویق کاربران به رعایت قوانین قابل قبوی و پیشگیری از خشونت و جهت گیری های سیاسی عنوان شده است.یوتیوب در ماه ژانویه نیز دستورالعمل هایی برای ممنوع کردن برخی چالش ها و اقدامات خطرناک را منتشر کرد.

 

طی روزهای گذشته یوتیوب به شدت متهم شد که برخی محتواهای جعلی مثل ادعای صاف بودن کره زمین را نشر می دهد و درواقع به خرافه گرایی کمک می کند.

 

نظرات بینندگان