arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۷

رئیس فیفا: جام جهانی دیدگاه‌های منفی به روسیه را تغییر داد

رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در دیدار با رئیس جمهوری روسیه گفت: با برگزاری جام جهانی به تفکر‌ها و دیدگاه‌های منفی موجود درباره روسیه پایان داده شد، زیرا بجای تمام پیشگویی‌های منفی درخصوص روسیه ما یک رویداد ورزشی را جشن گرفتیم که یک کشور بزرگ برگزار کرد و از خود مهماندوستی به جنبش فوتبال نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در دیدار با رئیس جمهوری روسیه گفت: جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ دیدگاه جهانیان درباره روسیه را تغییر داد.

به گزارش ایرنا، به نقل از کاخ کرملین، جیانی اینفانتینو در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، درخصوص همکاری‌های فیفا و روسیه با وی گفت وگو کرد.
رئیس فیفا گفت: همانطور که قبلا گفته ام در سال گذشته در روسیه بهترین جام جهانی فوتبال در تاریخ جهان برگزار شد.
وی افزود: برای همیشه به تفکر‌ها و دیدگاه‌های منفی موجود درباره روسیه پایان داده شد، زیرا بجای تمام پیشگویی‌های منفی درخصوص روسیه ما یک رویداد ورزشی را جشن گرفتیم که یک کشور بزرگ برگزار کرد و از خود مهماندوستی به جنبش فوتبال نشان داد.
وی ادامه داد: به همین خاطر من معتقدم که جام جهانی فوتبال تا حدودی روسیه را متحول کرد و قبل از هر چیز دیدگاه جهانیان به روسیه را تغییر داد.
اینفانتینو خطاب به پوتین گفت: البته این موفقیت با مشارکت شخص شما و مشارکت همه مردم روسیه که در برنامه‌های برای فراهم آوردن مقدمات جام جهانی شرکت کردند حاصل شد.
وی افزود: اما این پایان کار نیست و فقط آغازی برای کار‌های بزرگ است و برای همین منظور به اینجا آمده ایم تا درباره میراث جام جهانی به منظور همکاری‌های گسترده‌تر گفت: وگو کنیم.
پوتین هم گفت: ما در زمان حاضر فعالانه به میراث جام جهانی فوتبال در روسیه می‌پردازیم.
رئیس جمهوری روسیه با قدردانی از اینفانتینو گفت که نشان دوستی فدراسیون روسیه به وی اعطا می‌شود.
وی ادامه داد: این نه فقط برای کشور ما بسیار مهم است بلکه برای کل جوانان و نسل در حال رشد اهمیت دارد و مردم با ورزش انس می‌گیرند.
پوتین گفت: امروز هدف دیگری فرا رو داریم و باید از همه اقداماتی که برای جام جهانی انجام گرفته و اماکنی که ساخته شده استفاده موثر بکنیم و در این عرصه به حمایت شما امید بسته ایم و آماده گفت: وگو در این زمینه هستیم.
روسیه از ۲۴ خرداد ماه امسال به مدت یک ماه برای نخستین بار میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال بود.

نظرات بینندگان