arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰

ترور نوری مالکی نافرجام ماند

قاسم الموسوی در کنفرانس خبری در بغداد گفت: یک فرد انتحاری هفته گذشته هنگام حضور نوری مالکی در ساختمان پارلمان در بغداد تلاش کرد با منفجر کردن خودروی حامل 20 کیلو مواد منفجره وی را ترور کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی ارتش عراق از تلاش نافرجام برای ترور نوری مالکی نخست وزیر این کشور خبر داد.
 
واحد مرکزی خبر به نقل از تلویزیون العالم، قاسم الموسوی در کنفرانس خبری در بغداد گفت:  یک فرد انتحاری هفته گذشته هنگام  حضور نوری مالکی در ساختمان پارلمان در بغداد تلاش کرد با منفجر کردن خودروی حامل 20 کیلو مواد منفجره وی را ترور کند.

مرکز فرماندهی عملیات نظامی بغداد نیز تایید کرد؛  هدف اصلی انفجاری ‌که دوشنبه گذشته نزدیک پارلمان عراق در منطقه بسیار حفاظت شده الخضراء ( سبز) در بغداد روی داد ، نوری المالکی  نخست وزیر این کشور بود .

سرلشکر قاسم عطا سخنگوی مرکز فرماندهی عملیات نظامی بغداد گفت:  بر اساس تحقیقات سرویسهای اصلاعاتی ،پیش بینی شده بود فردی با خودروی بمب گذاری شده وارد محوطه بیرونی پارلمان شود و به مدت چهار روز و تا زمان  حضور نوری المالکی در جلسه پارلمان درآنجا باقی بماند ولی این فرد نتوانست وارد محوطه پارلمان شود و در نهایت مجبور شد خودروی خود را نزدیک ساختمان پارلمان منفجر کند ."

این انفجار دوشنبه شب در یکی از پارکینگهای اصلی  پارلمان عراق روی داد و یک نماینده پارلمان بر اثر آن زخمی شد .

این درحالی است که رسانه های عراقی گزارشهای متفاوتی درباره شمار قربانیان این انفجار گزارش دادند و حتی برخی از این رسانه اعلام کردند این انفجار بین یک تا سه کشته برجا گذاشت .

از سوی دیگر ایدن حلمی مشاور رسانه ای رئیس پارلمان عراق گفته بود  انفجار نزدیک ساختمان پارلمان یک اقدام انتحاری و هدف اصلی ان اسامه النجیفی رئیس پارلمان بود .

ژنرال قاسم عطا جمعه شب از احتمال دست داشتن یکی از مقامات سیاسی عراق در حادثه  انفجار نزدیک پارلمان خبر داد .

وی افزود : تعدادی از افراد مظنون در این ارتباط دستگیر شدند ولی به جزئیات آن اشاره ای نکرد.
نظرات بینندگان