arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰

تکلیف اعزام دانشجو به انگلیس/ بازگشت رایزن علمی ایران از انگلیس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم که چندی پیش اعلام کرده بود خط قرمز اعزام دانشجو به انگلیس برداشته شده است، اکنون پس از تصویب کاهش روابط کشورمان با انگلیس، تکلیف اعزام دانشجو به این کشور را اعلام کرد.

حسن مسلمی نائینی در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: در حال حاضر اعزام دانشجو به انگلیس نداریم و این موضوع تابع سیاست‌های ابلاغی دولت خواهد بود.

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم در پاسخ به اینکه آیا در روزهای اخیر گزارشی مبنی بر اعمال رفتارهای محدودیت‌آمیز در قبال دانشجویان بورسیه و غیربورسیه ایرانی در انگلیس دریافت کرده است، گفت: گزارشی در این زمینه دریافت نشده است.

وی درباره آمار دانشجویان ایرانی بورسیه در انگلستان گفت: بر اساس اعلام رایزن علمی ایران در انگلیس 70 دانشجوی بورسیه در این کشور داریم که 23 نفر از دانشجویان ایرانی بورسیه در انگلیس، مربوط به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند.

به گفته مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، علیرضا صالحی رایزنی علمی جمهوری اسلامی ایران در انگلیس و ایرلند نیز صبح امروز همراه با دیپلمات‌های ایرانی در انگلیس وارد خاک ایران شد.  

مسلمی‌نائینی اضافه کرد: همچنین حدود 4 هزار و 700 دانشجوی ایرانی غیر بورسیه در انگلیس مشغول به تحصیل هستند.
نظرات بینندگان