arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷

مخالفان دولت سودان: درخواست البشیر برای گفت وگو دیر است

ائتلاف مخالفان رئیس جمهوری سودان جمعه شب در واکنش به نطق تلویزیونی «عمر البشیر» اعلام کرد: درخواست وی برای گفت وگو در این مقطع، دیر و رویکرد جامعه به سمت دیگری است. این ائتلاف در بیانیه ای افزود: سخنان بشیر مبنی بر این که در کار احزاب دخالتی نمی کند، تنها برای آرام کردن افکار عمومی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ائتلاف مخالفان رئیس جمهوری سودان جمعه شب در واکنش به نطق تلویزیونی «عمر البشیر» اعلام کرد: درخواست وی برای گفت وگو در این مقطع، دیر و رویکرد جامعه به سمت دیگری است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، این ائتلاف در بیانیه ای افزود: سخنان بشیر مبنی بر این که در کار احزاب دخالتی نمی کند، تنها برای آرام کردن افکار عمومی است.
این ائتلاف با بیان این که معترضان در خیابان ها بودند که نظام را مجبور کردند تا به آنان توجه کند، افزود: کسی که به دنبال برگزاری گفت وگو در سودان است، باید زمینه مناسب را به وجود آورد و جو امنیتی را لغو کند.
ائتلاف احزاب مخالف سودان خاطرنشان کرد: خواسته ملت ما انحلال دولت یا تشکیل یک دولت تکنوکرات نبود.
در همین حال، یک عضو برجسته کنگره مردمی سودان هم در این باره گفت: دستور البشیر برای تسریع در اصلاح قانون اساسی، تنها برای آرام کردن مردم است.
وی که خواست نامش ذکر نشود، با بیان این که «به نظر نمی رسد که اراده ای برای تشکیل دولت انتقالی در سودان وجود داشته باشد» یادآور شد: در گذشته نیز دولت به نتایج حاصل از گفت وگوی ملی توجهی نکرد.
این موضع گیری پس از آن اتخاذ می شود که البشیر در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که هیچ جایگزینی برای گفت وگو وجود ندارد. وی از تمامی احزاب مخالف خواست روش گفت وگو را پیش گیرند.
سودان از 28 آذرماه گذشته در اعتراض به سیاست های دولت و افزایش قیمت کالاها صحنه ناآرامی های ضد دولتی است.
در حالی که سازمان ملل متحد شمار کشته های اعتراضات سودان را 40 نفر اعلام کرده، مقام های دولتی این تعداد را 29 نفر بیان می کنند.

نظرات بینندگان