arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷

تامین میوه شب عید و نهاده های تولید/ افزایش بهره وری آب کشاورزی در پنج سال گذشته

حجتی با اشاره به راه اندازی فاز دوم گلخانه هیدروپونیک مجموعه کشت و صنعت لرستان در این سفر، گفت: عملیات اجرایی فاز سوم این گلخانه نیز شروع شده و امیدواریم در سال ۹۸ شاهد بهره برداری از آن باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با حمایت های صورت گرفته در پنج سال اخیر، راندمان آبیاری در اراضی کشاورزی از ۳۹ درصد در سال ۹۲ به ۴۴ درصد در سال ۹۶ رسیده است.

به گزارش انتخاب،محمود حجتی در ادامه سفر خود به استان لرستان در جمع خبرنگاران در خرم آباد با بیان این مطلب، خاطرنشان کرد:متوسط بهره وری آب کشاورزی در پنج سال گذشته سالانه ۶ درصد افزایش یافته که این امر در تاریخ کشاورزی ایران بی سابقه است.

حجتی با اشاره به نقش حمایت ها و سرمایه گذاری های کم نظیر دولت در امور آب و خاک، بهره گیری از دانش و ابزار روز و همچنین گسترش تعاملات با موسسات تحقیقات بین المللی را در افزایش بهره وری آب موثر دانست و یادآور شد: امروز کشت از بذرکاری به سمت نشاکاری در حال تغییر است و با نشاکاری تا ۳۰ درصد در مصرف آب را صرفه جویی می شود.

وی به رکوردزنی در توسعه گلخانه ها طی سال جاری اشاره کرد و افزود: در برنامه امسال احداث حدود ۲۶۰۰ هکتار گلخانه پیش بینی شده بود، که هم اکنون از برنامه جلوتر هستیم و تا پایان سال مساحت گلخانه ها به سه هزار هکتار گلخانه خواهد رسید.

حجتی با اشاره به راه اندازی فاز دوم گلخانه هیدروپونیک مجموعه کشت و صنعت لرستان در این سفر، گفت: عملیات اجرایی فاز سوم این گلخانه نیز شروع شده و امیدواریم در سال ۹۸ شاهد بهره برداری از آن باشیم.

میوه شب عید است

وی در ادامه با اشاره به میوه شب عید، اظهار کرد: سازمان مرکزی تعاون روستایی در چارچوب مصوبات ستاد تنظیم بازار سیب و پرتقال مورد نیاز شب عید را خریداری کرده که به استان ها منتقل شده و یا در حال حمل می باشد.

وزیر جهاد کشاورزی درباره گوشت گفت: با توجه به مشکلاتی که در توزیع به وجود آمد بر اساس مصوبه دولت مقرر شد، گوشت وارداتی به صورت هدفمند توزیع شود.

حجتی خاطرنشان کرد:با مصوبه اخیر دولت در رابطه با کنترل جابجایی ها و همتی که همه دستگاهها داشتند انتقال دام زنده به سمت مرزها کاهش پیدا کرده و اثر آن را شاهد هستیم و قیمت دام زنده در مناطق تولید تا حدودی متعادل شده است.

موجودی ۲ میلیون تن نهاده‌های دامی در بنادر

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تاثیر مشکلات حمل و نقل و جابجایی ارز بر تامین نهاده های دامی گفت: در حال حاضر وضعیت خوب است، روز گذشته نیز وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که بیش از دو میلیون تن نهاده های دامی را در بنادر داریم که در حال حمل هستند.

وی اذعان داشت: با تمهیدات صورت گرفته، کشتی ها به طور مرتب در حال حمل نهاده های دامی هستند و در داخل کشور نیز ذخایر به حد کافی موجود است.

حجتی گفت:ذخایر گندم در سیلوها بیش از نیاز کشور  است.

نظرات بینندگان