arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷

حجتی: مهندسان کشاورزی باید کار آفرین شوند

حجتی با اشاره به اینکه ایران دوره گذار را طی می کند، اظهرا داشت: دانش محور کردن و بهره گیری از فناوری های نوین کشاورزی در سال های اخیر در دستور کار دولت، مردم و کشاورزان قرار گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر جهاد کشاورزی گفت: مهندسان کشاورزی با افزایش دانش و مهارت های خود و همچنین بهره گیری از فرصت ها و ظرفیت های موجود باید کارآفرین شوند.

به گزارش انتخاب، مهندس محمود حجتی امروز شنبه در همایش تجلیل از مقام مهندس که امروز در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، گفت: دولت و مجلس نیز از مهندسان کشاورزی با فراهم کردن بستر کارآفرینی حمایت خواهند کرد.

وی افزود: برخی از مهندسان نمونه کشاورزی با استفاده از دانش و مهارت های روز توانسته اند تحولات زیادی در این بخش ایجاد کنند و ما شاهد این تحولات هستیم.

حجتی با اشاره به اینکه ایران دوره گذار را طی می کند، اظهرا داشت: دانش محور کردن و بهره گیری از فناوری های نوین کشاورزی در سال های اخیر در دستور کار دولت، مردم و کشاورزان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مهندسان کشاورزی بیشترین سهم و نقش را در ارتقای بخش کشاورزی داشته اند و با توجه به این نیرو و سرمایه عظیم و همچنین سرمایه گذاری های نظام برای تربیت نیروهای انسانی، امیدواریم شاهد دستاوردهای بیشتر در این حوزه باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی درعین حال توصیه کرد که مهندسان کشاورزی، سرمایه گذاری بیشتری در زمینه افزایش دانش و مهارت خود کنند.

وی گفت: توانایی و ظرفیت انسان، محدودیتی ندارد و اگر ما محدود عمل و تلاش کنیم، این موضوع به خودمان بر می گردد.

حجتی تصریح کرد: ظرفیت های طبیعی فراوانی در کشور وجود دارد و برای استفاده از این ظرفیت ها باید دانش بنیان و منطبق با محیط زیست عمل کنیم و به دانش روز مجهز شویم.

وی گفت: کشت ماهی در قفس، گلخانه ها، نژادهای پربازده دام و نشاء کاری را از جمله این ظرفیت ها در بخش کشاورزی دانست و گفت: ما می توانیم با بکارگیری دانش و مهارت روز و استفاده از ظرفیت های موجود با آب کمتر، بیشترین تولید را داشته باشیم.

در این همایش، با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اهدای لوح از مهندسان نمونه کشور و همچنین از مادر شهید مهندس کمال الدین کامروا به نمایندگی از شهدای مهندس کشاورزی تجلیل شد.

همچنین در این همایش با حضور وزیر جهاد کشاورزی از تابلوی مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی، نخستین تلویزیون اینترنتی کشاورز پلاس و سرود سازمان نظام مهندسی کشاورزی رونمایی شد.
نظرات بینندگان