arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰

واکنش بروجردی به ادعای سفیر انگلیس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واكنش به ادعاهای سفیر سابق انگلیس در تهران گفت: مقامات لندن صورت حساب اشتباهات خود را به نام دیگران ننویسند.

'علاءالدین بروجردی' روز شنبه در گفت وگو با ایرنا در واكنش به ادعاهای ' جان دامینیك چیلكات' گفت: سفیر سابق انگلیس در ایران به پریشان گویی افتاده است.

وی با تاكیدبراینكه تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در كاهش رابطه با انگلیس كاملا بجا و بحق بوده است؛ اظهار داشت: این اقدام پاسخ به جنایات و خیانت های انگلیسی ها در كشور ما بود ولی انگلیسی ها بطور شتابزده در پاسخ به این تصمیم مجلس عمل كردند.

رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینكه اقدام مجلس در كاهش رابطه با انگلیس با استقبال ملی مواجه شد،

تصریح كرد : همواره سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران و مجلس داشتن رابطه ای خوب با كشورها است و ما به هیچ وجه از تنش استقبال نمی كنیم ولی پاسخ سیاست های خصمانه انگلیس همان است كه انجام شد.

بروجردی با اشاره به اینكه از كاهش رابطه با انگلیس تمام ملت ایران سود بردند، افزود : ما به هیچ وجه دنبال تنش در منطقه و سیاست خارجی نیستیم و همواره تلاش ما بر احترام متقابل بوده است.

دامنیک چیلکات سفیر بریتانیا در تهران در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور، ضمن شرح مشاهدات خود از حمله به سفارت و باغ قلهک گفت: «ایران کشوری نیست که به صورت خودجوش در آن تظاهراتی شکل بگیرد و پس از آن به یک سفارت خارجی حمله شود. این اقدام تنها با اطلاع و حمایت نظام انجام می‌شود.»

وی اظهار داشت که وی انتظار ندارد مناسبات دو کشور در آینده نزدیک عادی شود چراکه ایران به کنوانسیون‌های ژنو در مورد اماکن دیپلماتیک احترام نمی‌گذارد.

دامنیک چیلکات در عین حال تاکید کرد که عناصری در حکومت ایران متمایل بودند که فضا پرتنش شود. او، علی لاریجانی، رئیس مجلس و علاءالدین بروجرودی رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس را در زمره این افراد دانست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
0
6
در سیاست ما، این کلمه ی "خود جوش" چه مظلوم واقع شده!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
0
0
کنوانسیون های وین 1961 و 163 صحیح است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
0
0
کنوانسیون های وین صحیح است
نظرات بینندگان