arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷

آمار نهایی داوطلبان ارشد اعلام شد/ کاهش متقاضیان آزمون سال ۹۸

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از کاهش بیش از ۱۲۱ هزار نفری داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ خبر داد و گفت: این آزمون روزهای ۵ و ۶ اردیبهشت ماه سال ۹۸ برگزار خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از کاهش بیش از ۱۲۱ هزار نفری داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ خبر داد و گفت: این آزمون روزهای ۵ و ۶ اردیبهشت ماه سال ۹۸ برگزار خواهد شد.

دکتر حسین توکلی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۸ و مرحله اول بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور برای تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی از روز جمعه ۱۶ آذر آغاز شد و روز یکشنبه ۲۵ آذر ماه پایان پذیرفت.

وی در ادامه افزود: در بازه زمانی فوق تعداد ۴۵۴ هزار و ۷۳۳ نفر در آزمون ارشد ۹۸ ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۳۴ هزار و ۱۱ نفر زن و مابقی مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین خاطر نشان کرد: به منظور مساعدت برای داوطلبانی که در بازه زمانی فوق ثبت نام کردند، ترتیبی اتخاذ شد که اطلاعات ثبت نامی آنها بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده شود و داوطلبان می‌توانستند با مطالعه دفترچه راهنما و اطلاعیه‌های سازمان سنجش، طی روزهای ۲۸ بهمن تا اول اسفند ۹۷ نسبت به مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند. همچنین جا ماندگان آزمون ارشد ۹۸ نیز می‌توانستند در این مهلت در نظر گرفته شده، نسبت به ثبت نام خود کنند.

دکتر توکلی تاکید کرد: با توجه به تعداد داوطلبان مرحله اول و آمار مرحله دوم در مجموع تعداد ۶۱۴ هزار و ۶۵۳ نفر برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد و مرحله اول بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور ثبت نام نمودند.

وی در خصوص تعداد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ و ۹۷ نیز گفت: آمار ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ در مقایسه با آمار ثبت نام در این آزمون در سال ۹۷ تعداد ۱۲۱ هزار و ۷۳۲ نفر کمتر است و در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد تعداد ۷۳۶ هزار و ۳۸۵ داوطلب ثبت نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشوردر پایان خاطر نشان کرد: آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۸ و بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی و دانشجوی کشور در شش گروه آزمایشی و ۱۳۱ کد رشته امتحانی در روزهای پنج شنبه و جمعه ۶ و ۵ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان