arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷

خودروسازان مقصر افزایش قیمت خودرو نیستند

قطعه سازان کشور هم در این برهه دچار مشکل شده بودند که خوشبختانه با مساعدت دولت و وزارت صنعت، در خصوص تزریق نقدینگی در صنعت خودرو، با اعطای وام ۲ هزار میلیاردی به هریک از دو خودروساز بزرگ کشور، این مشکل هم در حال رفع شدن است و به زودی با ادامه روند افزایشی تولید، مشکلات موجود در این حوزه برطرف خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: مشکل صنعت خودرو، در خارج از شرکت های خودروسازی است و توسط تعدادی افراد دلال در بازار شکل گرفته است.

 سیدجواد حسینی کیا گفت: مشکل اصلی صنعت خودرو، در خارج از شرکت های خودروسازی است و توسط تعدادی افراد سودجو و دلال در بازار شکل گرفته است و با ایجاد نوسان در قیمت ها، نظام اقتصادی حوزه خودرو در کشور را دچار اخلال کرده اند و قطعا در این زمان به حضور سازمان های نظارتی چون تعزیرات حکومتی جهت کنترل امور نیاز است.

وی افزود: تحریم های ظالمانه باعث شده که تولید در کشور در شرایط خاصی قرار گیرد و نیاز به انجام کارهای جهادی جهت گذر از این سختی ها باید مدنظر قرار گیرد و باید با تدبیر و مدیریت ویژه ای از این شرایط عبور کرد.

حسینی کیا تاکید کرد: در حوزه صنعت خودرو مشکلاتی ایجاد شده که بخشی از آن در خصوص معوقات خودروهای پیش فروش شده قبلی است و خوشبختانه گزارشات ارائه شده از سوی خودروسازان و گروه سایپا، نشان از رشد مناسب تولید در هفته های اخیر داشته و این مشکل در حال رفع شدن است و در خصوص تعدادی از خودروها که در تولید آنها با مشکل روبرو هستیم، با جایگزینی مناسب رضایت مشتریان جلب شده است.

وی افزود: قطعه سازان کشور هم در این برهه دچار مشکل شده بودند که خوشبختانه با مساعدت دولت و وزارت صنعت، در خصوص تزریق نقدینگی در صنعت خودرو، با اعطای وام ۲ هزار میلیاردی به هریک از دو خودروساز بزرگ کشور، این مشکل هم در حال رفع شدن است و به زودی با ادامه روند افزایشی تولید، مشکلات موجود در این حوزه برطرف خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در شرکت های خودروساز کشور از گذشته اشتباهی صورت گرفته و جهت تامین نقدینگی مورد نیاز، بیش از حد، پیش فروش محصول صورت گرفته و در حال حاضر با انجام نواسانات قیمتی کار تولید سخت تر شده است و نیاز به حمایت دولت و مجلس در این زمینه وجود دارد.

نماینده مردم سنقرکلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط فعلی دولت می تواند با ایجاد شرایطی چون انجام معافیت مالیاتی و استمهال وام ها به کمک صنعت خودرو بیاید. در این خصوص دولت با تقبل سود وامها و یا فریز کردن ۲ تا ۳ ساله سود وامها، می تواند برای خودروسازان شرایطی ایجاد کند تا روند مناسبی در تولید فراهم و از این شرایط بحرانی خارج شوند. علاوه بر این دولت در خصوص ایجاد شرایط معافیت مالیاتی و تسهیلات صادراتی از طریق کاهش و یا حذف مقطعی عوارض صادراتی می تواند شرایط بهتری برای خودروسازان مهیا کند.

وی افزود: با روند ایجاد شده در هفته های اخیر، خوشبختانه شکایات مردمی کاهش یافته و خودروسازان با ادامه همین روند مناسب در تولید و عرضه محصولات می توانند اعتماد مردم را در تحویل خودروهای ثبت نامی به دست آورند و ایجاد این امنیت روانی قطعا به کاهش بحران ایجاد شده کمک خواهد کرد.

حسینی کیا در پایان خاطر نشان کرد: در گروه خودروسازی سایپا با تغییر مدیریت صورت گرفته، روند افزایشی تولید در هفته های اخیر ایجاد شده و نشان از عملکرد قابل قبول مدیران جدید این شرکت دارد، البته باید با شتاب بیشتری همچنان ادامه یابد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان