arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۲ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷

وزیر اقتصاد: تحولات فناورانه بانک ملی مقدمه اقتصاد هوشمند است

بانک ملی ایران گام های خوبی در تحقق بانکداری الکترونیک برداشته است که باید از آن عبور کند و به سمت بانکداری دیجیتال پیش رود تا بتواند کارایی کامل خود را در تحقق اقتصاد هوشمند به نمایش بگذارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور اقتصادی و دارایی در رویداد «ملی شو 2 » بانک ملی ایران گفت: رفاه ناشی از تزریق بودجه دولتی و فروش نفت در کشور مطلوب نیست بلکه دستیابی به رفاهی جای افتخار دارد که ناشی از فعالیت های مبتنی بر دانش و تحول زا باشد که بانک ملی ایران با قدمت و توانمندی بالا و به عنوان یک بنگاه بزرگ باید این تحولات را سرعت بخشد.

به گزارش انتخاب به نقل از بانک ملی ایران، فرهاد دژپسند در این مراسم که آخرین دستاوردهای جدید و نوین بانک ملی ایران رونمایی شد، با بیان اینکه فعالیت های تحول زا نباید برای کشور ما به یک آرزو تبدیل شود بلکه باید برای ما عینیت یابد، افزود: امروز باید با رونمایی از تکنولوژی های بانک ملی ایران به قدمت، بزرگی، مدرن و پیشرو بودن و مشتری مداری این بانک بزرگ افتخار کنیم.

وی تصریح کرد: چه زیباست که در 40 سالگی انقلاب اسلامی شاهد افزایش سرعت روند تحولات هستیم و بانک ملی ایران از دیرباز نیز منشا بسیاری از تحولات بنیادین در کشور بوده است. حتی این بانک در طول تاریخ این قابلیت را داشته که سرآمد بسیاری از تحولات مهم کشور نیز باشد.

دژپسند ادامه داد: امروز بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک جهان اسلام از قدمت و بزرگی خود بهره برد تا بیانگر این پیام باشد که نباید برای دستیابی به بسیاری از تحولات، نگران بود بلکه می توان با توانایی جوانان این مرز و بوم، قدرت تحولات تکنولوژیک را به دست آورد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه انعقاد کامل اقتصاد هوشمند در کشور به سرعت امکان پذیر نیست، بیان کرد: بانک ملی ایران گام های خوبی در تحقق بانکداری الکترونیک برداشته است که باید از آن عبور کند و به سمت بانکداری دیجیتال پیش رود تا بتواند کارایی کامل خود را در تحقق اقتصاد هوشمند به نمایش بگذارد.

وی تاکید کرد: تحولاتی که امروز در رویداد ملی شو 2 شاهد آن بودیم، نمایشی کوتاه اما امیدبخش برای یک حرکت بزرگ و مقدمه تحقق اقتصاد هوشمند در کشور بود.

دژپسند با تاکید بر اینکه امروز بانک های کشور از مشکل بالا بودن هزینه های بانکی به تبع بالا بودن تعداد شعب در رنج هستند، خاطر نشان کرد: نخستین اثر گسترش بانکداری الکترونیک و سپس دیجیتال، کاهش این هزینه هاست. در اقتصاد هوشمند با منابع کم، خدمات بالا، موثر و با هدف ارایه می شود و می توانیم به یک اقتصاد مقاوم و متعالی دست یابیم.

نظرات بینندگان