arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۳ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷

چاپگرهای سه بعدی وارد «واتیکان» شدند / کلاه نیروهای امنیتی چاپ می شود!

شاید باور کردنی نباشد اما فناوری به محوطه واتیکان و کاخ پاپ نیز وارد شده و قرار است کلاه نیروهای امنیتی سوئیسی با چاپگرهای سه بعدی طراحی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاید باور کردنی نباشد اما فناوری به محوطه واتیکان و کاخ پاپ نیز وارد شده و قرار است کلاه نیروهای امنیتی سوئیسی با چاپگرهای سه بعدی طراحی شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، صدها سال است که واتیکان به عنوان مقر مذهبی مسیحیان جهان و البته محل حضور پاپ شناخته می شود. مکانی که به لحاظ زیبایی شناسی معماری نیز منحصر به فرد است. با این وجود نیروهای امنیتی این فضا نیز سال هاست ظاهر سنتی خود را حفظ کرده اند.

گارد سوئیسی که یکی از گارهای اصلی حفاظت از واتیکان است، از نیروهایی داوطلب و سوئیسی تشکیل شده که برای حفاظت از واتیکان با لباس هایی متحد الشکل فعالیت می کنند. لباس های این افراد در طول سال های اخیر تفاوت محسوسی را تجربه نکرده است این لباس ها و تجهیزات گارد سوئیسی در سال 1914 با الهام از آثار هنری دوران رنسانس طراحی شد.

اکنون گارد سوئیسی اعلام کرد که کلاه سربازان را با موادی سبک تر و غیرفلزی طراحی می کند تا همزمان اصالت، سبکی و راحتی خود را حفظ کند. این یک موضوع مهم است چرا که بر سر داشتن کلاه های فلزی و سنگین که زیر آفتاب داغ می شوند بسیار دشوار است و استفاده از تکنولوژی می تواند این مشکل را تا حد زیادی حل کند.

این کلاه های جدید با استفاده از اسکن کلاه هایی از قرن شانزده طراحی شده اند و فقط با استفاده از یک چاپگر HP 3D در عرض 14 ساعت چاپ می شوند، در مقایسه با فلز های قدیمی تر، که تقریبا 130 ساعت طول می کشد تا تولید شوند، این یک رکورد فوق العاده است.

کلاه های چاپی جدید  به مراتب سبک تر (با وزن 570 گرم در برابر 2 کیلوگرم کلاه فلزی) و مقاوم در برابر UV هستند و شامل شکاف های تهویه برای سردتر نگه داشتن سر سربازان طراحی می شوند.

 

نظرات بینندگان