arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷

گل در آستانه روز مادر ۵۰ درصد گران شد

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران از افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت گل در بازار خبر داد و گفت: قیمت گل در پی نوسان نرخ ارز و ازدیاد تقاضا برای خرید گل به مناسبت روز مادر نسبت به ۱۰ الی ۱۵ روز گذشته با افزایش چشمگیری در بازار روبرو شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران از افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت گل در آستانه روز مادر نسبت به هفته‌های اخیر در بازار خبر داد.

اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهراندرباره آخرین تحولات بازار گل در آستانه روز مادر اظهار کرد: در این ایام حجم تقاضا برای خرید گل به شدت افزایش می‌یابد، چرا که در تقویم گل فروشی‌ها روز مادر یک روز استثنایی است.

وی از افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت گل در بازار خبر داد و گفت: قیمت گل در پی نوسان نرخ ارز و ازدیاد تقاضا برای خرید گل به مناسبت روز مادر نسبت به ۱۰ الی ۱۵ روز گذشته با افزایش چشمگیری در بازار روبرو شده است.

شاهرخی نرخ مصوب هر شاخه گل رز را ۲۰ هزار، لیلیوم ۳۰ هزار، مریم ۸ تا ۱۰ هزار، داودی ۱۵ تا ۲۰ هزار، ارکیده ۲۰ تا ۳۰ هزار، آلستریوم ۴ تا ۵ هزار، نرگس دسته‌ای ۱۰ هزار و میخک دسته‌ای ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران ادامه داد: با توجه به کمبود عرضه نسبت به تقاضا برای خرید گل در روز مادر بدیهی است که قیمت دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار گیرد.

وی دریافت مبلغ جداگانه برای تزیین گل از سوی گل فروشی‌ها را رد کرد و گفت: گل فروشی‌ها برای تزئین گل مبلغی مازاد بر قیمت گل دریافت نمی‌کنند و تنها ممکن است به درخواست مشتری مبنی بر استفاده از برگ‌های مخصوص تزیین در سبد گل هزینه اضافه دریافت شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه قابلیت نگه‌داری گل در انبارها وجود ندارد، اظهار کرد: با وجود افزایش چند برابری قیمت مواد اولیه و ملزومات نظیر اسفنج، پیاز گل، رمان و ... گل فروشان مجبورند به سبب جلوگیری از ضایعات، با نرخ‌های پایین‌تر اقدام به عرضه در بازار کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت گل در مقایسه با سایر ملزومات نوسان چندانی نداشته است، بیان کرد: قیمت مواد اولیه و جانبی گل همچون اسفنج، رمان، کاغذ رنگی، سیم و... به سبب نوسان نرخ ارز نسبت به مدت مشابه سل قبل ۳ تا ۴ برابر رشد داشته است به طوریکه قیمت اسفنج از ۳۴ به ۱۲۰ هزار، رمان از ۳ به ۱۴ هزار، کاغذ رنگی از ۸ به ۲۰ هزار تومان رشد داشته است که به این ترتیب افزایش قیمت گل امری طبیعی است.

شاهرخی در پایان درباره آخرین تحولات بازار گل در شب عید تصریح کرد: با توجه به رشد نرخ ارز و اختصاص نیافتن ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات گل، بدیهی است که قیمت گل لاله و سنبل نسبت به سال گذشته با نوساناتی در بازار روبه‌رو شود. اما به طور کلی انتظار می‌رود که با توجه به گرمای هوا و رشد مناسب گل در گلخانه‌ها افزایش غیر منتظره‌ای در بازار رخ ندهد.

نظرات بینندگان