arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷

«کمپ دیوید» و «پنتاگون» در فهرست حمله‌های محتمل موشکی روسیه قرار دارند

به دنبال سخنان چند روز اخیر رئیس‌جمهور روسیه و تهدید موشکی علیه آمریکا، تلویزیون دولتی روسیه اهداف بالقوه حمله به این کشور را مشخص کرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به دنبال اعلام اخیر رئیس جمهور روسیه در زمینه حمله محتمل موشکی به اهدافی در آمریکا، تلویزیون دولتی روسیه در برنامه‌‌ای ویژه هفتگی به نام «وستی ندلی» که غروب یکشنبه پخش می‌شود، نقشه‌ای از آمریکا و چندین هدف مورد نظر در این کشور را به‌نمایش گذاشت.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» در این برنامه که «کیسی‌لی‌اف» از مقام‌های نزدیک به کرملین مجری آن بود، وی به مراکز فرماندهی نظامی آمریکا و چندین مکان دیگر به عنوان اهداف حمله احتمالی اشاره کرد.

وی در این برنامه به «کمپ دیوید»، «پنتاگون»، پایگاه آموزشی «فورت ریچی»  در مریلند، پایگاه هوایی «مک‌کلان» در کالیفرنیا و مقر مخابراتی «جیم کریک» متعلق به نیروی دریایی آمریکا مستقر در واشنگتن اشاره کرد.

کیسی‌لی‌اف در این برنامه گفت: «موشک  فراصوت "زیرکان" که در حال توسعه آن هستیم می‌تواند کمتر از پنج دقیقه بعد از پرتاب از زیردریایی‌های روسیه به اهداف مورد نظر اصابت کند.»

 وی در ادامه این برنامه گفت: «در این برهه کسی را تهدید نمی‌کنیم، اما اگر موشک‌های آمریکا در اروپا مستقر شوند، پاسخ ما فوری خواهد بود.»

رئیس‌جمهور روسیه چهارشنبه گذشته در سخنرانی عمومی در مجلس فدرال این کشور تاکید کرد که واشنگتن باید از سیاست‌های غیرسازنده خود دست بردارد.

وی در بخشی از سخنرانی‌اش در واکنش به احتمال استقرار موشک‌های میان‌برد اتمی آمریکا در اروپا، گفت: «استقرار موشک‌های آمریکا  در اروپا تهدیدی بسیار بزرگ برای امنیت روسیه و جهان است.»

او سپس به طور ضمنی آمریکا را به حمله موشکی تهدید کرد و گفت: «اگر موشک‌های آمریکا در اروپا مستقر شوند، مجبور به اقدام‌های متقابل خواهیم بود.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان