arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۷

شیوع اختلال روانی««استرس پس از حادثه» بین کارمندان فیسبوک / از اعتیاد به مواد مخدر تا ترس از کشته شدن در محل کار

برخی گزارش های داخلی از فیسبوک نشان می دهند که این شرکت با یک مشکل عجیب و تامل برانگیز رو به رو شده است. بر اساس این گزارش ها، برخی از کارمندان بخش نظارت بر محتوای فیسبوک دچار اختلال روانی «استرس پس از حادثه» شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی گزارش های داخلی از فیسبوک نشان می دهند که این شرکت با یک مشکل عجیب و تامل برانگیز رو به رو شده است. بر اساس این گزارش ها، برخی از کارمندان بخش نظارت بر محتوای فیسبوک دچار اختلال روانی «استرس پس از حادثه» شده اند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می رسد کارمندان فیسبوک با یک مشکل جدی رو به رو شده اند. این کارمندان عمدتا در بخش کنترل محتوا کار می کنند. کنترل محتوا یکی از بخش های مهم در شرکت فیسبوک است. اهمیت این بخش به ویژه پس از حواشی اخیر در مورد نوع محتواهای فیسبوک تشدید شده است.

اما برخی گزارش های داخلی نشان می دهد که کارمندان این بخش به علت درگیر بودن با مسائل ناخوشایند، دچار حالاتی مثل ناامیدی، افسردگی و تمایل به مصرف مواد مخدر شده اند.  

مدیران فیس بوک ا در آریزونا می گویند که همکاران خود را در معرض ابتلا به  اختلال روانی «استرس پس از حادثه» می بینند و نگرانند که این مشکل در حال شیوع است. به نظر می رسد مدیران محتوای فیس بوک در ایالات متحده در برابر اقدامات شدیدی که برای کنترل محتواها انجام می دهند، خود، آسیب پذیر شده اند.

گزارش شده است که ناظران محتواها در فیسبوک، 15 دلار به ازای هر ساعت دریافت می کنند اما این کار بسیار سخت است. ناظران باید انواع محتواها شامل فیلم، عکس، متن و ... را بررسی کنند تا هیچ محتوای خطرناکی در اختیار کاربران نباشد.

سخنگوی فیس بوک در بیانیه ای گفت: "ما از کار سخت محققان محتوا و استانداردهای خاصی برای رفاه و حمایت از کاربران برخوردار هستیم. ما این کار را به طور مشترک با سازمان های مختلفی انجام می دهیم. افزون بر این ما در تلاشیم تا اقداماتی را برای اطمینان از یک محیط کاری سالم برای متخصصان محتوا انجام دهیم."

گزارش ها نشان می دهد که مدیران بخش کنترل محتوا در  قرارداد خود تنها وقت دارند که  دو بار استراحت  15 دقیقه ای و یک ناهار 30 دقیقه ای و نه دقیقه  زمان برای قدم زدن داشته باشند. اما حجم بالای کارهای این افراد تا حدی است که باعث می شود دچار مشکلات متعدد شوند.

بر همین اساس است که برخی از کارکنان از مواد مخدر استفاده می کنند و حتی گزارش شده است که به طور منظم از ماری جوانا استفاده می کنند. یکی از کارکنان سابق این بخش می گوید: ما در روز با مشکلات و مسائل مختلفی رو به رو هستیم و ناچاریم برای فراموش کردن این مسائل به مواد مخدر یا الکل پناه ببریم.

اختلال روانی استرس پس از حادثه اغلب با علائمی مثل تمایل به خودکشی، افسردگی حاد، اضطراب عمومی و سایر حالات ناخوشایند همراه است.

نظرات بینندگان