arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۷

رهبر معظم انقلاب: ملت ایران قوی‌تر از ۴۰ سال قبل و دشمنان آن ضعیف‌تر شده‌‌اند

آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب با اشاره به تأثیرگذاری بالای مضامین اشعار مدیحه سرایان، گفت: این مضامین باید قرآنی و اسلامی و همراه با اندیشه عمیق و دیدِ روشن و با استفاده از شیوه های هنری در جهت اهداف انقلاب اسلامی بکار گرفته شوند که در این صورت، تأثیر زیادی در حرکت عظیم ملت ایران و حتی حرکت امت اسلامی خواهند داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر معظم انقلاب: ملت ایران قوی‌تر از ۴۰ سال قبل و دشمنان آن ضعیف‌تر شده‌‌اند

در سالروز ولادت با سعادت ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، فضای حسینیه امام خمینی(ره) معطر به عطر فضائل و مناقب آن بانوی بزرگ اسلام بود و جمعی از ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به مدیحه‌سرایی پرداختند.

در این مراسم، رهبر انقلاب اسلامی در سخنانی ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، ذاکران و مدیحه سرایان حسینی را سرمایه و ذخیره‌ای برای پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب خواندند و با تأکید بر اینکه از این سرمایه باید در جهت اهداف حسینی و فاطمی و تبیین معارف انقلاب استفاده شود، گفتند: امروز صف‌بندی جبهه حق و باطل همان صف‌بندی‌های دوران پیامبران بزرگ الهی و دوران ائمه اطهار علیهم‌السلام است و همانگونه که در آن زمان جبهه باطل به رغم کثرت نفرات و تجهیزات و تبلیغات نابود شد، امروز هم همان سرنوشت در انتظار جبهه مقابلِ انقلاب اسلامی است و نباید از دشمن ترسید و دچار اشتباه محاسبه شد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تأثیرگذاری بالای مضامین اشعار مدیحه سرایان، افزودند: این مضامین باید قرآنی و اسلامی و همراه با اندیشه عمیق و دیدِ روشن و با استفاده از شیوه های هنری در جهت اهداف انقلاب اسلامی بکار گرفته شوند که در این صورت، تأثیر زیادی در حرکت عظیم ملت ایران و حتی حرکت امت اسلامی خواهند داشت.

ایشان با تأکید بر لزوم استفاده از فرصت مهیا شده کنونی برای ترویج معارف دین و انقلاب خاطرنشان کردند: امروز همه مسئول هستیم و وظیفه ذاکران و مدیحه سرایان، سوق دادن مردم به سمت اهداف انقلاب یعنی شکل گیری جامعه ای مؤمن، سالم و امن، همراه با رفاه مادی و شوکت بین المللی و بهجت معنوی است.

رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری صف آرایی دشمنان دین الهی در مقابل پیامبران بزرگ الهی و ائمه معصومین علیهم السلام، افزودند: امروز هم صف آرایی همان صف بندی است و همان سرنوشت نابودی در انتظار جبهه باطل است اما شرط آن، توکل به خداوند متعال و نترسیدن از دشمن است تا اشتباه محاسباتی رخ ندهد.

حضرت آیت الله خامنه ای مصداق عینی این موضوع را دوران چهل ساله انقلاب دانستند و گفتند: در این چهل سال، دشمنان با همه توان و امکانات در مقابل انقلاب اسلامی صف آرایی و ضرباتی را هم وارد کردند اما ملت ایران با توکل بر خدا و انجام وظیفه توانست بر این توطئه ها فائق بیاید و اکنون قوی‌تر از هر دوره ای شده ولی جبهه دشمن ضعیف تر از دوره های گذشته است.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه موضوع خانواده، خاطرنشان کردند: نظام خانواده، سنت الهی است اما دشمنان بشریت که همان جریان سرمایه داری بین المللی و صهیونیستی است تصمیم به نابودی بنیان خانواده در جهان گرفته اند، بنابراین باید برای حفظ و تقویت ارکان نظام خانواده در جامعه، همت گماشته شود.

حضرت آیت الله خامنه ای، ازدواج های دیرهنگام و سخت، فرزندآوری کم و ترویج پدیده های زشتی همچون ازدواج های سفید را که سیاه ترین ازدواج است، به همراه تلاش برای از بین بردن حیا و عفت از موارد و زمینه های در خطر قرار گرفتن نظام خانواده برشمردند و تأکید کردند: ایجاد زمینه برای طهارت و پاکیزگی جوان، مؤثرترین راهکار جهت مقابله با توطئه ها و حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

نظرات بینندگان