arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰

بیانیه دانشجویان دانشگاه شاهد خطاب به سفرای اروپایی

...ما دانشجویان از این‌گونه فریب‌های دیپلماتیک هیچ هراسی نداشته و حمایت خود از اقدام برادرانمان در ورود و تصرف جاسوسخانه انگلیس را اعلام می‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس نوشت :

دانشجویان دانشگاه شاهد با صدور بیانیه‌ای خطاب به سفرای برخی کشورهای اروپایی که اقداماتی در حمایت از رژیم انگلیس انجام داده‌اند با یادآوری وقایع سال ۶۷ و واقعه میکونوس اعلام کردند که سفرا برای بار سوم اشتباه گذشته خود در خروج از ایران را تکرار نکنند.
 
ورود سفرای اروپایی به باغ قلهک
-------------------------------
 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد نامه‌ای خطاب به سفرای برخی کشورها که با حضور در باغ قلهک و سفارت انگلیس بنای بازدید از آن‌ها را داشتند نکاتی را یادآور شده که متن آن به شرح زیر است:
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم

در روزهای گذشته و پس از ورود دانشجویان به جاسوسخانه بریتانیا و تصرف باغ قلهک، شاهد موضع‌گیری های انفعالی اتحادیه اروپا و مجامع بین‌المللی بودیم که باز هم رفتار دانشجویان ایران را خلاف دموکراسی و اصول دیپلماسی خطاب کردند.

از بیانیه شورای امنیت گرفته تا نطق‌های سفارشی مقامات انگلیسی و آمریکایی و علی‌الخصوص شخص اوباما که از مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران خواسته است تا دانشجویان معترض را تحت پیگرد قانونی قرار دهد و فراموش کرده که اینجا ایران است و آمریکا نیست که دانشجویان معترض به نظام سرمایه‌داری را دست و پا بسته به صف کنند و گاز اشک‌آور به سر و صورتشان بزنند.

اینجا انگلیس نیست که اعتراض دانشجویان به افزایش بی‌رویه شهریه‌های دانشگاهی را با انداختن سگ وحشی به جانشان پاسخ دهند.

دموکراسی و حقوق بشری که دولتمردان امریکایی-انگلیسی و سگ‌های پاسبانشان در خاورمیانه از آن دم می زنند، نتوانسته از حقوق ملت عراق و افغانستان، حقوق مردم غزه و پاراچنار، حقوق زندانیان در بند در گوانتانامو و ابوغریب، حقوق شیعیان بحرین و پاسداری کند و همه این‌ها به خاطر تعریف حیوانی آنان از بشر است.

افرادی که پشتشان به سلاح هسته‌ای‌شان گرم است چگونه می‌توانند در شورای امنیت بنشینند و از نقض حقوق بشر و اصول دیپلماتیک در ایران سخن بگویند؟ این‌ها کسانی هستند که بشر را فقط با غریزه حیوانی‌اش می شناسند و تعریفی از بشر دارای فهم و شعور و دورنمایی برای سعادت متصور نیستند.

بیداری اسلامی ملت‌های منطقه، مردم و دانشجویان اروپایی و آمریکایی نتیجه مخالفت و ضدیت آنان با این تفکر مستبدانه و پست است چرا که بشر در هرکجای عالم که باشد عقل، منطق و فطرتی پاک دارد و می تواند وقایع را تحلیل کند.

اکنون روی سخنمان با کشورهایی است که پس از اقدام انقلابی دانشجویان در تسخیر سفارت انگلیس، اقدام به تعطیلی سفارتخانه خود در ایران کرده و سفیرشان را فراخواندند.

این اقدام سابقه‌ای تکراری در تاریخ ایران اسلامی دارد و در سال 67 پس از حکم تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر مهدورالدم بودن سلمان‌ رشدی ملعون، کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفرای خود را از ایران خارج کردند که با بی محلی تمام از سوی جمهوری اسلامی ایران مواجه شده و پس از مدتی با حقارت تمام و بدون هیچ دعوتی از جانب ایران به کشور بازگشتند.
 
بار دیگر هم پس از اعلام رای دادگاه میکونوس در سال 76 بود که ایران در اعتراض به رأی دادگاه، سفیر خود را از آلمان فراخواند و اقدام متقابلآن توسط آلمان منجر به این شد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا باز هم بدون توجه به نتیجه اقدام مشابه‌شان در 9 سال قبل، سفرای خود را از ایران فراخواندند که در اینجا مقام معظم رهبری، مسئولین کشور را به رعایت مثلث سیاست خارجی جمهوری اسلامی مندرج در قانون اساسی که بر پایه سه عنصر «عزت»،«حکمت»و«مصلحت» استوار شده است، ملزم کردند و این‌گونه بود که باز هم سران کشورهای غربی با بی محلی از جانب جمهوری اسلامی مواجه شدند و پس از گذشت 6 ماه و روی کار آمدن دولت محمد خاتمی، خودشان با حقارت تمام طرح آشتی را برای برگشت به ایران مطرح کردند که با این واکنش رهبر انقلاب مواجه شدند:«کسانی که می‌خواهند به عنوان یک حرکت آشتی جویانه برگردند، مانعی ندارد، خودشان رفته‌اند،خودشان هم بر می‌گردند. دیدند که رفتنشان هیچ اهمیتی ندارد؛ اما در رفتن سفرای ایران به کشورهای آنان هیچ عجله‌ای نباید بشود.» و همچنین رهبر انقلاب به مسئولین وزارت خارجه تاکید کردند که سفیر آلمان را برای مدتی حتی اگر التماس هم کردند به کشور راه ندهند.

ما دانشجویان دانشگاه شاهد نیز که به فرموده مقام معظم رهبری دانشگاه شاهد گلخانه‌ای عطرآگین و منشاء خیر است با یادآوری این نکته از کلام امام و مقتدایمان که«اروپا خیال نکند که ما به او احتیاجی داریم، ابدا! ما به او احتیاجی نداریم، ما کشور خودمان را می‌توانیم بدون اروپا هم اداره کنیم» بیان می‌داریم که اکنون هم اگر دولت‌های غربی اقدام به تکرار سه‌باره اشتباه خود کنند، نتیجه آن چیزی جز عزت برای جمهوری اسلامی ایران و خفت و خاری مجددشان نخواهد داشت و ما دانشجویان از این‌گونه فریب‌های دیپلماتیک هیچ هراسی نداشته و حمایت خود از اقدام برادرانمان در ورود و تصرف جاسوسخانه انگلیس را اعلام می‌کنیم.

نظرات بینندگان