arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰

سي ان ان: نگراني از شبيه شدن حکومت مصر به نظام ايران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واحد مرکزی خبر نوشت: سی ان ان با تاکید بر تلاش سکولارهای مصر برای جدا کردن دین از سیاست از شبیه شدن مصر به جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش انتخاب، جیم کلانسی خبرنگار سی ان ان درگزارشی از قاهره گفت: با اعلام نتایج انتخابات تاریخی مصر مشخص شد که احزاب اسلامی در دور نخست انتخابات به پیروزی رسیده اند.

احزاب اسلامخواه که نتیجه خوبی در انتخابات سراسری به دست اورده اند خودشان را به شدت برای مصر جدید اماده می کنند.

اما احزاب لیبرال و سکولار نیز به تلاشهای خودشان ادامه می دهند.

احزاب اسلامخواه اخوان المسلمین و عدالت و توسعه مصر توانستند چهل درصد ارای انتخابات را به خود اختصاص بدهند.

سران اخوان المسلمین و حزب عدالت و توسعه در واکنش به اعلام نتایج انتخابات اعلام کردند این نتیجه، ثمره چندین دهه تلاش سیاسی است.

احزاب لیبرال توانستند در انتخابات مصر، فقط پانزده درصد آراء را به خودشان اختصاص بدهند.

این احزاب البته گفته اند از مبارزه با اسلام خواهان دست نخواهند کشید.

به هرحال، جهانیان نظاره گر نتایج انتخابات مصر هستند و می بینند که احزاب مختلف اسلامخواه با گرایشهای مختلف توانسته اند دو سوم آراء مردم مصر را به خودشان اختصاص بدهند.

جیم کلانسی در ادامه افزود: کشورها ی غربی به این مسئله می اندیشند که ایا مردم مصر می خواهند راه ایران را طی کنند؟سعد الحسینی از مسوولان اخوان المسلمین در پاسخ گفته است اخوان المسلمین به دنبال ازادی و دموکراسی و عدالت است و مصر می تواند با تحقق این سه هدف به الگویی در منطقه و جهان تبدیل شود.

به هرحال، احزاب مختلف مصر برای دور بعدی انتخابات تلاش دوچندانی صورت خواهند داد و احزاب لیبرال خواهند کوشید در دور بعد نتایج قابل توجهی به دست بیاورند تا شاید بتوانند بواسطه ان در جهت جدایی دین از سیاست حرکت کنند.
نظرات بینندگان