arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷

سوریه: آمریکا درمقابل دریافت طلا سران داعش را به مکان امن منتقل کرد

مقام های نظامی آمریکا در مقابل دریافت هزاران کیلوگرم طلا، سرکردگان گروه تروریستی داعش در سوریه را به مکان های امن منتقل کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقام های نظامی آمریکا در مقابل دریافت هزاران کیلوگرم طلا، سرکردگان گروه تروریستی داعش در سوریه را به مکان های امن منتقل کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، چند روز پس از انتشار اخباری درباره وجود توافقی میان گروه تروریستی داعش و امریکا برای انتقال سرکردگان این گروه تروریستی به مکان های امن در مقابل دریافت چند تن طلا، اطلاعات دریافت شده از منابع محلی در منطقه جزیره سوریه، صحت این اخبار را تایید می کند.
براساس اطلاعات اولیه، نظامیان آمریکایی در منطقه جزیره توافقی را با گروه تروریستی داعش منعقد کردند که براساس آن، واشنگتن ده ها تن طلا را از این گروه تروریستی در قبال خروج امن سرکردگان داعش دریافت کرده است.
منابع رسانه ای محلی اعلام کردند که بالگردهای آمریکایی در تاریکی شب، در راستای اجرای این توافق، شمش های طلا را از منطقه خارج و به آمریکا منتقل کرده اند.
این منابع اضافه کردند: ده ها تن طلایی که داعش در آخرین پایگاه خود در منطقه الباغوز در استان دیرالزور در اختیار داشت به ائتلاف آمریکایی تحویل شده است.
گروه تروریستی داعش آدرس چند تن دیگر از این طلاها را در مخفیگاه های خود به نیروهای آمریکایی داده است و مجموع این طلاها که به 50 هزار کیلوگرم می رسد به واشنگتن منتقل شده است و بخش کوچکی از آن را نیز نیروهای دمکراتیک سوریه دریافت کرده اند.
منابع محلی و رسانه ای در شرق سوریه افزودند: بالگردهای آمریکایی همزمان با گشت زنی هواپیماها در مناطق مختلف حضور گروه تروریستی داعش بارها عملیات هلی برن انجام دادند که به وجود اهداف مهمی اشاره دارد که گمان می رود برای انتقال سرکردگان داعش و دسترسی به مخفیگاه طلاها بوده است.
این منابع در روزهای گذشته اعلام کرده بودند که در منطقه ای که در آن نیروهای گروه تروریستی داعش و سرکردگان آن پناه گرفته اند، 40 هزار کیلوگرم طلا و ده ها میلیون دلار وجه نقد وجود دارد که از همه مناطق تحت تسلط این گروه تروریستی در سوریه و عراق جمع آوری شده است.
در چند روز گذشته منابع محلی در مناطق مختلف ریف دیرالزور به خبرگزاری سانا اعلام کردند که با چشم غیرمسلح و از نزدیک شاهد اجرای آخرین مراحل معامله آمریکا و گروه تروریستی داعش بوده اند و بالگردهای آمریکایی در چندین نوبت اقدام به انتقال صندوق های بزرگ حاوی غنایم گروه تروریستی داعش از منطقه 'الدشیشه' در جنوب حسکه کرده اند.
این منابع افزودند: صندوق های منتقل شده با این بالگردها حاوی مقادیر زیادی طلا بوده است که گروه تروریستی - تکفیری داعش در منطقه الدشیشه در شرق شهر الشدادی استان دیرالزور مخفی کرده بود و این اطلاعات با اخباری درباره اقدام تروریست های داعشی به انتقال همه شمش های طلا مطابقت دارد.
به گزارش سانا، قرارداد تحویل 40 هزار کیلوگرم طلا به آمریکا فقط قطره ای از دریای همکاری میان نیروهای اشغالگر آمریکا با تروریست های داعشی در سوریه است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان