arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷

هشدار به ورزشکاران: تا می توانید آب بنوشید

نتایج یک پژوهش جدید که توسط پژوهشگران بریتانیایی انجام شده است، نشان می دهد که نوشیدن آب اثراتی شگفت انگیز بر سلامت ورزشکاران دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نتایج یک پژوهش جدید که توسط پژوهشگران بریتانیایی انجام شده است، نشان می دهد که نوشیدن آب اثراتی شگفت انگیز بر سلامت ورزشکاران دارد.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب تا سال ها پیش یک باور غلط بین ورزشکاران رایج بود که فکر می کردند نباید آب بنوشند، اما بررسی های جدیدتر نشان می دهد که نوشیدن آب برای ورزشکاران بسیار مفید است.

مصرف آب به طور منظم کمک می کند افراد بتوانند با تعریق شدید خود مبارزه کنند، این تعریق شدید به خصوص در ورزشهای سنگین و حرفه ای محسوس تر است.

از سوی دیگر عدم مصرف آب در حین ورزش های سنگین به بدن شوک و فشار وارد می کند. این موضوعی است که بسیاری از افراد نسبت به آن بی توجهند. متاسفانه برخی از مربی های ورزشی به اشتباه افراد را تشویق می کنند که کمتر آب بنوشید و با همین نسخه غلط خود فشار زیادی به بدن افراد وارد می کنند.

فراموش نکنید که عدم مصرف آب کافی می تواند به کبد، کلیه ها و دیگر ارگان های حیاتی بدن فشار وارد کند، بر این اساس بهتر است قبل و بعد از تمرینات ورزشی آب بنوشید.

بر اساس پژوهش پژوهشگران بریتانیایی افرادی که قند و شربت های قندی را جایگزین آب کرده بودند فشاری سنگین به کلیه  های خود وارد می کردند. بهتر است آب یا آبمیوه های طبیعی و بدون قند مصنوعی مصرف کنید.

 

نظرات بینندگان