arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷

گفت‌وگوی تلفنی «ظریف» و وزیر خارجه سوریه

وزیر امور خارجه ایران در تماسی تلفنی با همتای سوری خود درباره راه‌های تقویت همکاری‌های راهبردی میان دو طرف صحبت کرد.در این تماس تلفنی درباره راه‌های تقویت همکاری‌های راهبردی میان دو کشور در پی سفر تاریخی «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به ایران صحبت شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران طی تماسی تلفنی با «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه را بحث و تبادل‌نظر کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، در این تماس تلفنی درباره راه‌های تقویت همکاری‌های راهبردی میان دو کشور در پی سفر تاریخی «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به ایران صحبت شد.

«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دوشنبه هفته جاری به ایران سفر و با مقامات مختلف کشور از جمله رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور دیدار کرد.

آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار اعلام کرد، رمز پیروزی سوریه و به شکست کشاندن آمریکا و مزدوران منطقه‌ای آن در استقامت رئیس‌جمهور و مردم سوریه و پافشاری آنان بر مقاومت است. ایشان همچنین تصریح کرد، مسئله منطقه حائل که آمریکایی‌ها در سوریه به دنبال ایجاد آن هستند، از جمله‌ این توطئه‌های خطرناک است که باید با قاطعیت آن را رد کرد و در مقابل آن ایستاد.

روزنامه «الاخبار» لبنان در گزارشی به این موضوع پرداخت و نوشت، سفر بشار اسد و دیدار وی با مقامات عالی‌رتبه ایران و در رأس آنها آیت‌الله خامنه‌ای پیام‌های متعددی دارد که می‌توان آن را در این جمله رهبر انقلاب خلاصه کرد «هویت مقاومت و قدرتش وابسته به ارتباط مستمر و راهبردی میان ایران و سوریه است».

نظرات بینندگان