arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۷

وزیر خارجه ونزوئلا: ترامپ و مادورو به طور مستقیم گفت وگو کنند

وزیر امور خارجه ونزوئلا ضمن محکوم کردن اقدامات خصمانه آمریکا علیه کشورش خواستارگفت وگوی مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با نیکلاس مادورو رییس جمهوری این کشور شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه ونزوئلا ضمن محکوم کردن اقدامات خصمانه آمریکا علیه کشورش خواستارگفت وگوی مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با نیکلاس مادورو رییس جمهوری این کشور شد.

به گزارش روز پنجشنبه شبکه تلویزیونی فرانس 24، 'خورخه آریزا' که در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو سخنرانی می کرد، با اشاره به دارایی های مسدود شده ونزوئلا در خارج توسط دولت آمریکا، گفت که این پول متعلق به مردم ونزوئلا است و مسدود کردن آن وضعیت دشواری را برای این کشور به وجود آورده است.
وزیر خارجه ونزوئلا در عین حال تاکید کرد که نیکلاس مادورو آماده گفت وگو با هر کشوری حتی با آمریکا است .
او گفت : ما خواستار گفت‌و‌گو هستیم؛ گفت‌و‌گو با آمریکا. چرا نباید رئیس‌جمهور مادورو و ترامپ با یکدیگر گفت‌و‌گو کنند؟ چرا آنها نباید با یکدیگر دیدار داشته باشند و برای یافتن نقاط مشترک و رفع اختلافات موجود تلاش کنند؟
گزارش شبکه فرانسوی می افزاید : 'پدرو سانچز' نخست وزیر اسپانیا هم طی سخنانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل با هرگونه مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا به شدت مخالفت کرد.
وزرای امور خارجه چین و روسیه نیز دیروز (چهارشنبه) با هر گونه اقدام نظامی آمریکا علیه ونزوئلا مخالفت نمودند.
'مایا کاسیانچیچ' سخنگوی اتحادیه اروپا نیز چندی پیش در این باره گفت: بروکسل خواستار آن است که بحران ونزوئلا از طریق مسالمت آمیز حل و فصل شود؛ چرا که هرگونه مداخله نظامی خارجی در این کشور، نه تنها کمکی به حل بحران نمی کند بلکه اوضاع را بدتر می سازد.
'فدریکا موگرینی' مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در بیانیه ای درباره تحولات و درگیری های داخلی ونزوئلا، خواستار خویشتنداری نهادهای امنیتی و نظامی در این کشور شد.
از چندی پیش که «خوان گوایدو» رییس مجلس ملی ونزوئلا خود را رئیس جمهوری موقت ونزوئلا اعلام کرد، تنش در این کشور شدت یافته است.
مخالفان دولت، خواستار انتقال کمک های بشردوستانه خارجی به کشور هستند اما «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا کمبود کالاهای اساسی و بحران انسانی در این کشور را تکذیب کرده و می گوید؛ تلاش مخالفان برای انتقال کمک ها، «نمایش مسخره ای» با هدایت آمریکا برای تضعیف حکومت ونزوئلاست.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان