arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۷

افزایش تلفات حادثه آتش‌سوزی قطار قاهره

مقامات مصر اعلام کردند شمار تلفات حادثه خروج یک قطار مسافری از ریل و انفجار آن که در پی نزاع میان دو راهبر قطار رخ داده بود، به دست‌کم ۲۵ کشته و ۴۷ زخمی افزایش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مقامات مصر اعلام کردند شمار تلفات حادثه خروج یک قطار مسافری از ریل و انفجار آن که در پی نزاع میان دو راهبر قطار رخ داده بود، به دست‌کم ۲۵ کشته و ۴۷ زخمی افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، روز گذشته (چهارشنبه) یک قطار مسافربری در یکی از ایستگاه‌های اصلی قطار قاهره، پایتخت مصر در سانحه‌ای از ریل خارج شده و پس از برخورد با سکوی ایستگاه دچار انفجار و آتش‌سوزی شد.

این حادثه تاکنون دست‌کم ۲۵ کشته و ۴۷ زخمی برجای گذاشته است و احتمال افزایش این تلفات نیز وجود دارد. حال بسیاری از زخمی‌های این حادثه نیز وخیم اعلام شده است.

دادستان کل مصر اعلام کرده تحقیقات نشان می‌دهد راهبر این قطار، قطار خود را برای نزاع با راهبری دیگر که مسیر او را مسدود کرده بوده ترک کرده و به دلیل فراموش کردن فعال کردن ترمز، قطار شروع به حرکت کرده و به سکوی مسافران برخورد می‌کند.

این برخورد موجب انفجار، آتش‌سوزی و کشته و زخمی شدن بسیاری از افراد حاضر در سکو شده است.

بسیاری از اجساد به دلیل شدت سوختگی قابل تشخیص هویت نبوده و آزمایش‌های DNA بر روی آن‌ها انجام شده است.

در حال حاضر ایستگاهی که این حادثه در آن به وقوع پیوسته به طور کامل تخلیه شده و تمامی برنامه‌های سفرهای آن لغو شده است.

به گفته دادستان کل مصر، راهبر قطار مذبور تحت بازجویی قرار داشته و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

این حادثه فاجعه‌آمیز موجب استعفای وزیر حمل و نقل مصر از سمت خود شده است. نخست وزیر این کشور نیز اعلام کرد مجازاتی سخت برای خاطیان و عاملان این حادثه در نظر گرفته می‌شود.

سیستم راه‌آهن مصر سابقه‌ای ضعیف از لحاظ مدیریتی و تجهیزاتی داشته و آمارهای رسمی حاکی از آن است که تنها در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۷۹۳ حادثه ریلی در سراسر این کشور رخ داده بوده است.

بنا بر گزارش تایم، این حادثه موجب اعتراضات عمومی بسیاری به دولت مصر مبنی بر نادیده گرفتن بهبود خدمات راه‌آهن با وجود حوادث مرگبار بسیار در این زمینه شده است.

نظرات بینندگان