arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۷

ورود هر گردشگر هزار و 350 دلار ارزآوری دارد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ورود هر گردشگر یکهزار و 350 دلار ارزآوری برای کشور به دنبال دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ورود هر گردشگر هزار و 350 دلار ارزآوری داردولی تیموری، پنجشنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی با تأکید بر توسعه صنعت گردشگری، گفت: امروز به گردشگری نباید صرفا از نگاه تفریحی و سرگرمی نگریست بلکه فراتر از این موضوع قرار دارد.
وی افزود: توسعه گردشگری و ورود گردشگر به کشور، نگاه دنیا را نسبت به ما تغییر می دهد و می تواند تبلیغات منفی بر ضد ما را خنثی کند.
وی گفت: در شرایطی که شاهد فشار بدخواهان هستیم تا چهره ایران را در اذهان بین المللی تخریب کنند، ورود گردشگران خارجی می تواند مسئولان آنان را که تصویری غیرواقعی از ایران ارائه می دهند، به چالش بکشد.
وی خطاب به مدیران خراسان شمالی اظهار کرد: اگر دغدغه این را دارید که برای استان در بخش اشتغال و رونق اقتصادی کاری کنید، توجه به بخش گردشگری، کم هزینه و پُربازده ترین راه است.
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور عنوان کرد: هزینه ایجاد اشتغال در بخش گردشگری نسبت به حوزه های دیگر کمتر است و البته باید بدانیم که رشد و توسعه گردشگری تنها با عزم ملی و حمایت مقامات محلی و استانی امکانپذیر است. 
تیموری با اشاره به تأثیراتی که گردشگری در حوزه های مختلف دارد، نسبت به پیگیری و حل مشکلات این بخش در خراسان شمالی، قول مساعد داد.
استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: سالانه 20 میلیون گردشگر، بدون ماندگاری و سودآوری از این خطه گذر می کنند و متأسفانه این استان هیچ فکر و برنامه ای برای آنها ندارد.
محمدعلی شجاعی افزود: وضعیت ما در حوزه گردشگری، به معنی ناتوانی ما در استفاده مطلوب از ظرفیت های این بخش است.
دستگاههای مرتبط، میزان ماندگاری مسافران عبوری در استان خراسان شمالی را تنها 2 ساعت عنوان کرده اند.
استاندار خطاب به معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: انتظار داریم با نگاه ویژه وقت بگذارید تا چراغ گردشگری در این محور 280 کیلومتری شمال شرق به شمال روشن شود و نگذاریم فردی بدون هزینه کردن از این خطه عبور کند.
وی افزود: سال آینده استان ما میزبان چند رویداد بین المللی در حوزه گردشگری است و باید کاری کنیم تا امکانات ما در این بخش تقویت شود.
خراسان شمالی در حدفاصل 2 قطب سیاحتی شمال و زیارتی مشهدالرضا واقع شده و سالانه مسافران و زائران زیادی، به ویژه در ایام نوروز از این خطه تردد می کنند. 
در این استان هشت هزار و 700 جاذبه گردشگری شناسایی شده در حوزه های مختلف وجود دارد.

نظرات بینندگان