arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰

سیدحسن نصرالله: حركت امام خمینی نشات گرفته از قیام امام حسین(ع) بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


سید'حسن نصرالله' دبیركل حزب الله لبنان طی سخنانی به مناسبت ماه محرم، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) را نشات گرفته از حركت امام حسین(ع)‌ دانست و گفت: امام خمینی(ره) فرمودند كه ما هر چه داریم از عاشورای امام حسین(ع) ‌داریم.

به گزارش ایرنا از بیروت، دبیركل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود در شب های ماه محرم درباره سیره و روش حضرت امام حسین(ع)، حوادث كربلا و عبرت های عاشورا در جمع شیفتگان حسینی كه این بار در مزار شهید سید عباس موسوی دبیركل سابق حزب الله جمع شده بودند به مقایسه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) با حركت امام حسین(ع)‌ پرداخت و گفت: ایران قبل از انقلاب اسلامی مستعمره آمریكا بود و 60هزار مستشار آمریكایی در ایران حضور داشتند.

وی افزود: شاه ایران بهترین رابطه را با رژیم صهیونیستی داشت و برای فساد اجتماعی و مالی ملت ایران می كوشید و مخالف شرع اسلام بود لذا امام(ره) نیز مانند جدش امام حسین ( ع ) اقدام به قیام كرد.

سید نصرالله با اشاره به اینكه اگر امام ساكت می نشست، دیگر اسلامی باقی نمی ماند، افزود: خطر، اسلام را در ایران تهدید می كرد لذا امام مقابل شاه ایستاد.

دبیركل حزب الله تاكید كرد: در ابتدای حركت امام، بحث تاسیس جمهوری اسلامی مطرح نبود و امام صرفا در ابتدا می خواست اسلام را در ایران حفظ كند اما زمانی كه شاه تن به این امر نداد، امام بر علیه شاه قیام كرد؛ البته مردم دلاور ایران نیز امام را تنها نگذاشتند و مانند حادثه كربلا با دادن شهید در این راه، حركت خود را به ثمر رساندند.

وی در ادامه با طرح این سئوال كه چگونه یك فرد به تنهایی می تواند در مقابل پادشاهی كه از سوی غرب، اسرائیل و حتی دولت های عربی حمایت می شد ، بایستد، گفت: امام خمینی(ره) خود در پاسخ به این سئوال فرمودند كه ما هر چه داریم از عاشورای امام حسین(ع) ‌داریم.

سیدحسن نصرالله در ادامه حركت آیت الله محسن حكیم و محمدباقر صدر را الگو گرفته از قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: ‌حركت این دو عالم شیعی در عراق نیز ملت عراق را از بحران زمان خویش نجات داد.

وی ادامه داد: مقاومت اسلامی در عراق كه مقابل اشغالگری ایستاد و آمریكا را مجبور به ترك از این كشور كرد نیز از حركت كربلا الگو گرفته است.

سیدحسن نصرالله، الگوی معاصر حركت حسینی در لبنان را امام موسی صدر دانست و افزود: ایشان نه تنها بین مسلمین بلكه بین شیعیان نیز غریب بود.

وی افزود: امام موسی صدر جانش را در كف دستش قرار داده بود و برای احیای اسلامی و آزادی فلسطین و قدس و حتی وحدت بین لبنانی ها حاضر بود به تمامی نقاط دنیا سفر كند و بر سر همین اعتقاد و این گونه اقدامات نهایتا در لیبی ربوده شد.

دبیركل حزب الله، مقاومت اسلامی در لبنان را نیز نشات گرفته از حادثه كربلا خواند و گفت: جوانان ما از علی اكبر، كودكان ما از علی اصغر و پیران ما از حبیب بن مظاهر الگو گرفته اند و با این روحیه بوده كه توانسته ایم بعد از 28 سال باوجود تمامی توطئه ها و نقشه های دشمن كماكان ایستادگی كنیم.

وی در ادامه سخنان خود به بررسی ابعاد شخصیتی شهید سید عباس موسوی دبیركل سابق حزب الله پرداخت و گفت: شهید موسوی زندگی و مال دنیا و حتی خانواده اش را فدای راه مقاومت كرد و شهادت به دست دشمن صهیونیستی اجری بود كه خداوند به او داد.

وی شهید موسوی را شاگرد ممتاز امام حسین( ع) خواند و خطاب به مردم لبنان گفت: اگر می خواهید در كشور مزاری را كه نزدیك و شبیه ترین مزار به امام حسین(ع) است زیارت كنید، شما را به زیارت مقام شهید عباس موسوی در نبی شیت دعوت می كنم.
نظرات بینندگان