arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

دیپلمات ارشد چین: اجابت خواسته‌های آمریکا سال‌ها طول می‌کشد

به دنبال پایان دور تازه ای از گفت و گوهای چین و آمریکا برای پایان جنگ تجاری و طرح درخواست های متقابل، سفیر چین در واشنگتن گفت: اجابت کردن خواسته های آمریکا به سال ها زمان نیاز دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به دنبال پایان دور تازه ای از گفت و گوهای چین و آمریکا برای پایان جنگ تجاری و طرح درخواست های متقابل، سفیر چین در واشنگتن گفت: اجابت کردن خواسته های آمریکا به سال ها زمان نیاز دارد.

به گزارش ایرنا 'چویی تیانکای' روز جمعه در گفت و گو با روزنامه 'اس سی' هنگ کنگ افزود: برخی از درخواست های آمریکا باید حقوقی و قانونی شود و برای پکن رسیدن به آنها ساده نیست و شاید این روند به 5 تا 10 سال زمان نیاز پیدا کند.
وی سپس به مساله شرکت هواوی چین اشاره کرد و گفت: اگرچه این موضوع به مذاکرات تجاری ربطی ندارد اما تعقیب و پیگیری فعالیت های این شرکت مخابراتی و ارتباطی چین اقدامی بیهوده و نادرست، مزخرف و احمقانه است.
سفیر چین در آمریکا گفت: واشنگتن خواستار انجام اصلاحاتی بسیار گسترده در عرصه های تجاری و اقتصادی چین است که اجرای آن به سال ها زمان نیاز دارد.
تیانکای تاکید کرد: برخی از تقاضاهای آمریکا مانند خرید کالاهای بیشتر از این کشور در کوتاه مدت امکان پذیر است اما اصلاحات اقتصادی و تجاری زمان بر خواهد بود و باید قانونی شود.
آمریکا می خواهد که چین ساختارهای صنعتی و سیستم پرداخت یارانه ها را تغییر دهد با قانون با نقض حق مالکیت معنوی برخورد کند و از فشار آوردن به شرکت های آمریکایی برای انتقال اجباری فناوری به پکن خودداری ورزد.
سفیر چین در واشنگتن گفت: ما هم در عوض خواسته ایم که آمریکا بیش از این برای سرمایه گذاری شرکت های چینی مانع ایجاد نکند و دست از فشار بر شرکت هواوی بردارد زیرا این اقدامی ناعادلانه است.
تیانکای خواستار تلاش دو کشور شد و گفت: نباید اجازه دهیم روابط دو کشور به زمان جنگ سرد برگردد و یا رقابت های سنتی مانند قرون 19 و 20 شکل گیرد این برای هر دو طرف زیانبار است.

نظرات بینندگان