arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۴ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

اسرائیل از سفر مقام ورزشی فلسطین به ایران جلوگیری کرد

نیروهای اسرائیل از حضور دبیر کل فدراسیون ووشو و کونگ فو فلسطین در جام صلح و دوستی ایران جلوگیری کردند. قرار بود «عبدالرحمن محمد ادغیش» دبیر فدراسیون فلسطین و سرپرست این تیم، بیانیه مردم ستم دیده فلسطین در مدح صلح جهانی و ورزش را در مسابقات بین المللی صلح و دوستی ایران قرائت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیروهای رژیم اشغالگر قدس از حضور دبیر کل فدراسیون ووشو و کونگ فو فلسطین در جام صلح و دوستی ایران جلوگیری کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، تیم هشت نفره ووشو فلسطین پنجشنبه شب قصد خروج از سرزمین های اشغالی و سفر به ایران را داشت تا در سومین دوره جام صلح و دوستی در زاهدان شرکت کند.
با این حال، نیروهای رژیم صهیونیستی، دبیر کل فدراسیون ووشو فلسطین را که سرپرست تیم اعزامی به ایران بود، به مدت ٦ ساعت بازداشت کرده و در ادامه نیز از سفر وی به ایران جلوگیری و دبیرفدراسیون ووشو فلسطین به سرزمین های اشغالی بازگردانده شد که در نتیجه آن ووشوکاران فلسطینی بدون سرپرست به ایران سفر کردند.
قرار بود «عبدالرحمن محمد ادغیش» دبیر فدراسیون فلسطین و سرپرست این تیم، بیانیه مردم ستم دیده فلسطین در مدح صلح جهانی و ورزش را در مسابقات بین المللی صلح و دوستی ایران قرائت کند.
این مسابقات طی روزهای ١١ و ١٢ اسفندماه در شهر زاهدان برگزار می گردد که این موضوع موجب حساسیت بیشتر نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی شده است.
فدراسیون ووشوی ایران ضمن محکوم کردن اتفاق فوق و با توجه به اینکه این اقدامِ ضد حقوق بشری، کاملاً در تضاد با منشور المپیک می باشد، اقدامات خود را جهت پیگیری موضوع از سوی نهاد بین المللی ورزشی (کمیته ملی المپیک ایران و کمیته بین المللی المپیک) آغاز کرده است.
همچنین، فدراسیون ووشو فلسطین نیز طی پیامی که در شبکه های مجازی منتشر کرده است، ضمن محکوم کردن این اقدام با اعتراض به نهادهای بین المللی ورزشی، خواهان پیگیری موضوع در قبال اقدامات رژیم صهیونستی در خصوص جلوگیری مردم فلسطین از حق خود در مشارکت در فعالیت های بین المللی شده است.
علاوه بر این، این فدراسیون از کمیته بین المللی المپیک (IOC) خواست از مشارکت رژیم صهیونستی در فعالیت های جهانی، به عنوان یک اقدام تنبیهی در برابر ممانعت از آزادی ورزشکاران فلسطینی، جلوگیری به عمل آورد.

نظرات بینندگان