arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

چگونه تا عید نوروز سیگار را ترک کنم؟

عید نوروز در راه است و شاید شما هم از افرادی باشید که مایلند تا عید نوروز سیگار را ترک کنند. اما ترک کردن سیگار چندان کار سختی نیست، فقط باید اراده داشته باشید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عید نوروز در راه است و شاید شما هم از افرادی باشید که مایلند تا عید نوروز سیگار را ترک کنند. اما ترک کردن سیگار چندان کار سختی نیست، فقط باید اراده داشته باشید.

 

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، ترک کردن سیگار هم مثل هر اعتیاد دیگری دشوار است اما جالب است بداندی تعطیلات عید نوروز بهترین فرصت برای انجام این کار است، چرا که در این ایام فرصتی فوق العاده در اختیار دارید تا هم استراحت کنید و هم تفریح.

یکی از مشکلات رایج بسیاری از افراد این است که به علت مشکلات کاری یا مشغله بالا اقدام به مصرف سیگار می کنند، اما عید نوروز فرصتی عالی است تا فرد تمرین کند که سیگار را کنار بگذارد.

در ایام عید نوروز از هم اکنون باید روی تصمیم خود فکر کنید. درواقع باید تصمیم بگیرید که این اقدام را انجام دهید. فراموش نکنید که ترک سیگار در مرحله نخست نیاز به تصمیم جدی دارد. تا زمانی که به لحاظ روانی آمادگی نداشته باشید، نمی توانید سیگار را ترک کنید. مرحله دوم این است که به تغذیه خود اهمیت دهید.

زمانی که مغز شما به نیکوتین وابستگی داشته باشد، برای رهاسازی از اثرات اعتیاد به سیگار معمولا بسیاری از افراد پرخوری می کنند، اما مصرف غاهای ناسالم اثراتی منفی بر بدن شما خواهد داشت و بهتر است به سراغ خوراکی هایی بروید که هم مقوی هستند و هم سلامتتان را تضمین می کنند.

یکی از روش های رایج برای ترک سیگار تا عید نوروز استفاده از آدامسی است که نیکوتین دارد. البته فراموش نکنید که افراط در مصرف آدامس های حاوی نیکوتین نیز می تواند اثراتی منفی داشته باشد. بنابراین این آدامس ها را نیز روی اصول و طبق صلاحدید پزشک مصرف کنید.

اگر سیکار کشیدن شما در حد چند نخ است، برای ترک بیش از هر چیزی به اراده نیاز دارید اما اگر روزانه نصف یا یک پاکت سیگار می کشید بهتر است برای رسیدن به موفقیت تا عید نوروز حتما با پزشک متخصص ترک اعتیاد مشورت کنید.

یکی از روش های خوب برای ترک سیگار پرت کردن حواس فرد معتاد است و چه فرصتی بهتر از عید نوروز و تعطیلات برای گردش های خارج از شهر و پرت شدن حواس. سعی کنید در ایام نوروز بیشتر مطالعه کنید، سفر کنید، به طبیعت پناه ببرید و جای خالی سیگار کشیدن را با سرگرمی ها مختلف پر کنید.

درست است که روزهای اول عصبی می شوید اما به مرور زمان می توانید قوی تر شده و با اراده بهتری عمل کنید.

نظرات بینندگان