arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

طرفداری از حزب الله در انگلیس جرم است

دولت انگلیس امروز جمعه با انتشار بیانیه‌ای رسماً اعلام کرد که ممنوعیت فعالیت جنبش حزب‌الله که دوشنبه گذشته از سوی وزیر کشور اعلام‌شده بود به اجرا درآمده و ازاین‌پس طرفداری از این گروه جرم محسوب می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طرفداری از حزب الله در انگلیس جرم استاین قانون پس‌ازآن به اجرا درآمد که نمایندگان پارلمان از دوشنبه گذشته درباره تروریستی خواندن به گروه حزب‌الله، انصار الاسلام و جماعت نصرت الاسلام و المسلمین بحث و بررسی کردند. 
بر اساس این بیانیه، هر سه گروه یادشده از امروز در فهرست گروه‌های تروریستی قرارگرفته و طبق قانون تروریسم سال 2000 عضویت و یا دعوت به طرفداری از این گروه‌ها جرم و 10 سال زندان دارد. 
ساجد جاوید دوشنبه گذشته مدعی شده بود که حزب‌الله به اقدامات خود برای بی‌ثبات کردن وضع شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و 'ما نمی‌توانیم تفکیکی بین شاخه نظامی تحریم شده این گروه و شاخه سیاسی آن قائل شویم.'
وی افزود: «به همین جهت، تصمیم گرفته‌ام که کل گروه را ممنوع اعلام کنم.»
جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس هم اظهار کرد که تمایزی بین شاخه نظامی و سیاسی حزب‌الله وجود ندارد و با تحریم کردن حزب‌الله به هر شکل ممکن، دولت پیامی آشکار می‌دهد که فعالیت‌های این گروه در منطقه کاملاً غیرقابل‌قبول و زیان‌بار برای امنیت ملی انگلیس است. 
این اقدام لندن در حالی صورت گرفته است که حزب‌الله لبنان در این کشور فعالیت سیاسی داشته و در دولت جدید سعد حریری 3 وزیر دارد.
شاخه نظامی حزب‌الله در سال 2008 میلادی توسط وزارت کشور انگلیس ممنوع اعلام‌شده بود، اما مقام‌های انگلیس برای حفظ روابط خود با دولت لبنان، شاخه سیاسی این گروه را تحریم نکرده بودند. 
در حال حاضر مجموعاً 77 نهاد بین‌المللی بر اساس قانون تروریسم سال 2000 انگلیس در فهرست نهادهای ممنوعه قرار دارند.
بر اساس گزارش المیادین، جنبش حزب‌الله در واکنش به‌قرار گرفتن این حزب در فهرست گروه‌های تروریستی توسط انگلیس تأکید کرد که لندن در اتخاذ این تصمیم، از آمریکا دنباله‌روی کرده است.

نظرات بینندگان