arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

ترکیه: در بازسازی عراق مشارکت می‌کنیم

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، با اشاره به اینکه ترکیه نقش مهمی در بازسازی‌های عراق ایفا خواهد کرد و نیز تعهد این کشور در کنفرانس کویت برای اختصاص پنج میلیارد دلار به بازسازی‌ عراق، از آمادگی کشورش را برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با عراق خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اینکه کشورش نقش مهمی در بازسازی عراق ایفا خواهد کرد، اعلام کرد آنکارا قصد دارد گذرگاه مرزی جدیدی را با عراق افتتاح کند.

به گزارش ایسنا، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در دیداری که با نمایندگان نهادهای جامعه مدنی داشت، با اشاره به اینکه ترکیه نقش مهمی در بازسازی‌های عراق ایفا خواهد کرد و نیز تعهد این کشور در کنفرانس کویت برای اختصاص پنج میلیارد دلار به بازسازی‌ عراق، از آمادگی کشورش را برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با عراق خبر داد.

چاووش اوغلو اظهار کرد: عراق از پتانسیل‌هایی برخوردار است که می‌تواند آن را به گزینه‌ای برای افزایش معاملات تجاری با ترکیه تبدیل کرده و حجم معاملات دو کشور را از ۱۰ میلیارد دلار کنونی به ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه گفت که کشورش قصد دارد گذرگاه مرزی جدیدی با عراق را در نزدیکی روستای "اوفاکوی" در استان "شرناق" واقع در جنوب شرق این کشور افتتاح کند.

او افزود: این گذرگاه حدود هفت کیلومتر با مثلث مرزی ترکیه-عراق-سوریه فاصله دارد.

کویت در فوریه گذشته میزبان کنفرانس حامیان مالی بازسازی‌ در عراق بود، در این کنفرانس عراق از سرمایه‌گذاران و حامیان مالی تعهداتی به مبلغ ۳۰ میلیارد دلار برای بازسازی‌ در این کشور دریافت کرد.

چاووش اوغلو در ادامه به مساله گردشگری ترکیه پرداخت و پیش‌بینی کرد، تعداد گردشگران این کشور تا سال ۲۰۲۳ به حدود ۶۰ میلیون تن خواهد رسید.

او همچنین تقویت گردشگری پزشکی ترکیه را خواستار شد و پیش‌بینی کرد درآمد این بخش در سال جاری میلادی به حدود ۵۰ میلیارد دلار برسد.

نظرات بینندگان