arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

وزیر صمت: 71 درصد واحدهای تولیدی استان تهران مشکل نقدینگی دارند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ٧١ درصد از واحدهای تولیدی استان تهران مشکل نقدینگی دارند، گفت: ظلم بزرگی است که واحدهای تولیدی آماده کار باشند اما به دلیل نبود نقدینگی کارفرمایان واحدهای خود را تعطیل و کارگران را تعدیل کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر صمت:71 درصد واحدهای تولیدی استان تهران مشکل نقدینگی دارند20 درصد از واحدهای صنعتی کشور در استان تهران قرار دارد. 
به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، رضا رحمانی در چهل و نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در استانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: در صورتی که واحدهای تولیدی با مشکل روبه رو شوند و نتوانند کالاهای مورد نیاز را تولید و به بازار عرضه کنند در بازار با کمبود کالا مواجه می شویم و این قابل اغماض نیست. 
وی افزود: در حوزه ستاد تسهیل ما به استان ها تفویض کردیم که هر تصمیمی در استان گرفته شود به منزله مصوبه ستاد ملی است و باید پیگیری شود. 
رحمانی با بیان اینکه در دوره تحریم و جنگ اقتصادی یکی از راههای مقابله با تحریم، تسهیل کردن موانع موجود است اظهار کرد: بنده حاضرم در جلسه ای دیگر که تمام آمار و ارقام و مشکلات احصا شده اند شرکت کنم تا با یکدیگر چاره اندیشی کنیم. 
رحمانی با بیان اینکه مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی باید بررسی و هر چه زودتر مرتفع شود اظهار داشت: در این رابطه با وزیر کشور مکاتبه شده تا با استفاده از ستاد تسهیل بتوانیم موانع و مشکلات را مرتفع کنیم.
وی با تاکید براینکه اولویت دولت حفظ تولید موجود است، گفت: مقام معظم رهبری نیز فرموده اند حفظ تولید کارخانه ها جهاد است، اگر فعالیت واحدها را بتوانیم حفظ کنیم اشتغال و وضعیت بازار نیز حفظ می شود. 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رفع مشکلات اساسی کشور نظیر بیکاری دغدغه همه مردم است افزود: مسائلی همچون فقر، عدم توسعه یافتگی برخی مناطق و تورم با توجه جدی به تقویت تولید ملی رفع می شود.
رحمانی بیان اینکه استان تهران ظرفیت اقتصادی خوبی برای تقویت صادرات کشور دارد افزود: قدرت فنآوری و تجهیزات مرتبط با آن به منزله بالی برای شکوفایی صنایع این استان است.
وی با بیان اینکه عمده مصوبات ستاد تسهیل در سطح ملی و استان تهران مربوط به بانک‌ها است تصریح کرد: یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال تخصیص داده شده است، ما نباید مانعی برای بخش خصوصی ایجاد کنیم.
رحمانی ادامه داد: باید به پروژه ها از بالا به پایین نگاه کرد به این معنی که پروژه هایی که به 60 تا 90 درصد رسیده اند را در اولویت قرار داده و به اتمام برسانیم.
وی تصریح کرد: در بخش فولاد بهترین ظرفیت را داشته و از برخی از کشورها جلوتر هستیم، بنابراین با توجه به اینکه برخی از اقلام این صنعت وارداتی است باید این پروژه ها در اولویت بانک مرکزی قرار گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: 17 درصد جمعیت کشور را تهران در خود جای داده است و نیازمند توجه ویژه به مشکلات بخش تولید است.
وی همچنین با اشاره به اتمام آمایش سرزمین برای استان ها گفت: با توجه به ظرفیت های هر استانی باید پتانسیل مناطق را نسبت به تولیدات خاص بررسی کنیم، مثلا در استان هرمزگان هزار کیلومتر ساحل وجود دارد و باید از صنایع دریایی و در استان تهران از تولید پوشاک حمایت کنیم

نظرات بینندگان