arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

درمان‌های خانگی برای تسکین سینه درد

افراد نباید از درمان های خانگی به عنوان نخستین خط دفاعی در برابر احساس درد در سینه استفاده کنند زیرا این روش ها برای درد جزئی زمانی که دلیل آن مشخص بوده و از عدم مواجهه با مساله ای جدی اطمینان وجود دارد، کاربرد دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افراد نباید از درمان های خانگی به عنوان نخستین خط دفاعی در برابر احساس درد در سینه استفاده کنند زیرا این روش ها برای درد جزئی زمانی که دلیل آن مشخص بوده و از عدم مواجهه با مساله ای جدی اطمینان وجود دارد، کاربرد دارند.

هنگام احساس درد در سینه، تجربه یک حمله قلبی احتمالا نخستین موردی است که در ذهن شما نقش می بندد. با این وجود، بسیاری دلایل بالقوه دیگر می توانند موجب درد در ناحیه سینه شوند.

 

به گزارش "مدیکال نیوز تودی"، درمان های خانگی برای تسکین درد در ناحیه سینه و قلب زمانی باید مورد استفاده قرار بگیرند که با مشکلی جدی مواجه نبوده و دلیل بروز درد مانند مشکلات گوارشی، فشار و کشیدگی ماهیچه و اضطراب مشخص است.

بیان تفاوت بین درد خوش خیم و شرایط جدی‌تر آسان نیست. زمانی که به مساله ای مشکوک هستید، بهترین گزینه مراجعه به پزشک و دریافت کمک پزشکی حرفه ای است.

زمانی که با شرایط زیر مواجه هستید باید کمک پزشکی فوری دریافت کنید:

- درد در سینه یا قلب که تیز، سنگین یا فشرده کننده احساس می شود

- مشکوک بودن به تجربه یک حمله قلبی

- تنگی نفس به همراه سینه درد

اقدامات مختلفی را می توانید برای تسکین قلب درد در زمان وقوع و برای پیشگیری از تجربه این شرایط در آینده مد نظر قرار دهید.

روش هایی که در ادامه به آنها اشاره شده است تنها باید زمانی استفاده شوند که فرد توسط پزشک معاینه شده و اطمینان حاصل شده است که احساس درد در ناحیه سینه به واسطه دلیلی جدی، مانند یک حمله قلبی، شکل نگرفته است.

همچنین، این روش ها برای افراد مبتلا به آنژین مناسب نیستند. افراد مبتلا به آنژین باید روش درمان تجویز شده توسط پزشک خود را دنبال کنند.

 

بادام

زمانی که بازگشت اسید معده به مری مقصر قلب درد محسوب می شود، مصرف مقداری بادام یا نوشیدن یک فنجان شیر بادام ممکن است به بهبود این شرایط کمک کند. البته شواهد علمی چندانی برای پشتیبانی از این ادعاها وجود ندارند.

نکته ای که باید مد نظر قرار دارد این است که بادام از محتوای چربی بالا برخوردار بوده که می تواند موجب بازگشت اسید شود. در این صورت، بادام می تواند درد را تشدید کند.

با این وجود، برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف بادام ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند. اگرچه بادام نمی تواند درد را به سرعت متوقف کند، اما می تواند اثری مثبت بر سلامت کلی قلب داشته باشد.

 

کمپرس سرد

کشیدگی و فشار بر ماهیچه یکی از دلایل شایع احساس درد در قلب و سینه است. در این مورد، فرد می تواند به واسطه فشار ناشی از ورزش، فعالیت های دیگر یا ترومای غیرنافذ درد در ناحیه سینه را تجربه کند.

در هر یک از این موارد، استفاده از یک کمپرس سرد روشی مناسب برای کمک به کاهش تورم و توقف درد است.

 

نوشیدنی های داغ

زمانی که درد به واسطه نفخ یا گاز بیش از حد شکل گرفته است، یک نوشیدنی داغ ممکن است به بهبود این شرایط کمک کند. مایعات داغ می توانند به بهبود گوارش کمک کند.

در این زمینه، برخی نوشیدنی ها ممکن است بهتر از بقیه باشند. به عنوان مثال، چای هیبیسکوس دارای فواید مختلفی فراتر از تسکین نفخ است.

هیبیسکوس ممکن است به کاهش فشار خون و کلسترول کمک کند. بر همین اساس، این نوشیدنی می تواند به پیشگیری از عوارض قلبی کمک کند.

 

جوش شیرین

یکی دیگر از گزینه های محبوب برای تسکین قلب درد، افزودن جوش شیرین به آب گرم یا سرد است. اگر دلیل درد اسید معده است، این نوشیدنی قلیایی می تواند به کاهش اسید در معده کمک کند.

با این وجود، مطالعه ای در سال 2013 نشان داد اگرچه جوش شیرین ممکن است برای بهبود سوزش سردل مفید باشد، اما ممکن است آثار منفی بر سلامت کلی قلب داشته باشد.

 

سیر

برخی سیر را به عنوان درمانی برای سینه درد معرفی می کنند، اگرچه پشتیبانی علمی چندانی از این ادعا وجود ندارد.

شما می توانید یک یا دو حبه سیر له شده را در یک لیوان شیر گرم ترکیب کنید. برای بهره مندی از فواید حداکثری، شما می توانید به جای نوشیدن سیر تکه های آن را بجوید.

پژوهش ها نشان داده اند سیر می تواند به معکوس کردن بیماری قلبی و کاهش خطر تشکیل پلاک در شریان ها کمک کند.

 

سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از درمان های خانگی موثر برای کمک به بهبود بازگشت اسید معده به مری است. برخی مدعی هستند که نوشیدن سرکه سیب پیش یا پس از یک وعده غذایی ممکن است از بازگشت اسید معده به مری پیشگیری کند. اگرچه یک نظریه محبوب محسوب می شود، اما شواید علمی اندکی در این زمینه وجود دارند.

سرکه سیب دارای عوارض جانبی حداقلی است، اما افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند شاید بهتر باشد از آن استفاده نکنند زیرا سرکه سیب نیز از خواص رقیق کنندگی خون برخوردار است.

 

آسپرین

آسپرین به عنوان یک تسکین دهنده درد می تواند به کاهش قلب درد مرتبط با موارد نه چندان جدی کمک کند.

پژوهش ها نشان داده اند که استفاده مداوم از دوز کم آسپرین نیز ممکن است به پیشگیری از حملات قلبی کمک کند.

با این وجود، مصرف آسپرین به واسطه افزایش خطر خونریزی همچنان موضوعی بحث برانگیز باقی مانده است.

 

دراز کشیدن

زمانی که قلب درد آغاز می شود، دراز کشیدن در شرایطی که سر بالاتر از دیگر قسمت های بدن قرار می گیرد، ممکن است به تسکین درد کمک کند.

 

زنجبیل

زنجبیل از خواص ضد التهاب برخوردار است. پژوهش ها نشان داده اند که زنجبیل ممکن است به تسکین مشکلات معده و پیشگیری از استفراغ کمک کند.

 

شیر زردچوبه

زردچوبه نیز از خواص ضد التهاب سود می برد که ممکن است به تسکین درد در سینه کمک کند.

شیر زردچوبه را می توانید با ترکیب یک قاشق چایخوری زردچوبه در یک فنجان شیر گرم تهیه کنید. نوشیدن این ترکیب پیش از خواب می تواند به تسکین درد کمک کند.

برای استفاده بلند مدت، مطالعات نشان داده اند که ترکیبات موجود در زردچوبه می توانند به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کنند. همچنین، این ادویه توانایی خود در کاهش سطوح کلسترول را نشان داده است.

 

دلایل قلب درد

دلایل بالقوه بسیاری می توانند به احساس درد در قلب و سینه منجر شوند. برخی از آنها نیازمند توجه پزشکی فوری هستند. برخی دیگر خوش خیم‌تر بوده و ممکن است با یک درمان خانگی بهبود یابند.

از شایع ترین دلایل قلب درد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- حمله قلبی

- آنژین پایدار

- آنژین ناپایدار

- سوزش سردل

- بازگشت اسید معده به مری

- کشش و فشار ماهیچه ای

- آسیب دیدگی ماهیچه ها

حملات قلبی نیازمند توجه پزشکی فوری هستند. اگر فردی فکر می کند که یک حمله قلبی را تجربه کرده باید بلافاصله کمک پزشکی دریافت کند.

آنژین که در نتیجه انسداد یا تنگ شدن شریان های کرونر رخ می دهد، ممکن است به توجه و درمان پزشکی نیاز داشته باشد.

 

عوارض احتمالی

نگرانی اصلی هنگام بروز سینه درد تجربه یک حمله قلبی است.

افراد باید از علائم یک حمله قلبی آگاه باشند و اگر به بروز این شرایط مشکوک هستند، کمک پزشکی فوری دریافت کنند.

از علائم حمله قلبی افزون بر سینه درد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- درد در بخش های نیم تنه بالایی بدن از جمله گردن، فک، یا دست

- تنگی نفس

- حالت تهوع

- سبکی سر

- عرق سرد

زنان در مقایسه با مردان احتمال کمتری دارد سینه درد شدید را تجربه کنند، و احتمال تجربه فشار ناراحت کننده یا احساس فشردگی در سینه برای آنها بیشتر است. همچنین، زنان نسبت به مردان احتمال بیشتری دارد علائم دیگر یک حمله قلبی را تجربه کنند.
چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت مواجهه با نخستین نشانه های یک حمله قلبی باید در پی دریافت کمک پزشکی فوری باشید.

همچنین، افراد نباید از درمان های خانگی به عنوان نخستین خط دفاعی در برابر احساس درد در سینه استفاده کنند زیرا این روش ها برای درد جزئی زمانی که دلیل آن مشخص بوده و از عدم مواجهه با مساله ای جدی اطمینان وجود دارد، کاربرد دارند.

اگر درد جدید یا غیرعادی است، مراجعه به پزشک و بررسی دقیق شرایط برای تشخیص دلیل آن اهمیت دارد.

 

 

نظرات بینندگان