arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

حوادث جوی در ۲۵ استان کشور/ ۵ نفر جانباختند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۱۹ هزار و ۷۰۰ آسیب‌دیده در ۲۵ استان درگیر سیل، کولاک و برف خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۱۹ هزار و ۷۰۰ آسیب‌دیده در ۲۵ استان درگیر سیل، کولاک و برف خبر داد.

مرتضی سلیمی (رئیس سازمان امداد و نجات)  درباره امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث جوی مانند سیل، برف وکولاک از ۸ لغایت١٢ اسفند گفت: ٢٥ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، هرمزگان، همدان و یزد متاثر از حوادث جوی هستند.

وی با اشاره به مناطق امدادرسانی شده، ادامه داد:در ٢٢٠ شهر، روستا و محورهای کوهستانی به ١٩٧٠٠نفر امدادرسانی شده و اسکان اضطراری برای ١٣٨٩ نفر فراهم شده است. همچنین ١٣٢ نفر به مناطق امن منتقل شده اند. به گفته رییس سازمان امداد و نجات ٨نفر مرکز درمانی منتقل و به ١٢ نفر خدمات سرپایی ارائه شده است.

سلیمی همچنین به جانباختگان حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: ۵ نفر در حوادث اخیر جان خود را از دست دادند. ٤ نفر از آنها براثر وقوع سیلاب در سیستان و بلوچستان فوت شدند و ١ نفر نیز به دلیل سقوط بهمن در استان آذربایجان غربی جان باخته است.

وی با بیان اینکه ٧٣٣دستگاه خودرو گرفتار در کولاک رهاسازی شده اند، تصریح کرد: از ١٥٨ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفته است.

رییس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه ٣٠١تیم شامل ١١٨٩ نفر در این عملیات حضور داشتند، خاطرنشان کرد: ٢٢٢ دستگاه چادر، ٣٠٦٧تخته پتو، ١٣٨٥ تخته موکت، ٢٨٢٥ کیلوگرم نایلون، ١٨٨٤ بسته غذایی،٣٤٦٩ قوطی کنسروجات، ١٦٧٤بطری آب معدنی، ٢٧٨٥قرص نان، ٩٠کیلوگرم خرما، ٣٠٠کیلوگرم برنج، ٢٥٠کیلوگرم حبوبات، ٦٠٠کیلوگرم قند و شکر در این عملیات توزیع شده است.

به گفته سلیمی امدادرسانی در سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان ادامه دارد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان