arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

داورزنی: انتخابم به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال یک جوک خنده دار است

معاون توسعه قهرمانی وزیر ورزش و جوانان گفت: انتخاب من به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال مانند یک جوک خنده دار است و این مساله به هیچ عنوان صحت ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون توسعه قهرمانی وزیر ورزش و جوانان گفت: انتخاب من به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال مانند یک جوک خنده دار است و این مساله به هیچ عنوان صحت ندارد.

«محمد رضا داورزنی» امروز یکشنبه پس از انتخاب «مهدی علی نژاد» به عنوان رئیس فدراسیون ووشو در مجمع انتخاباتی این رشته گفت: برای چهارمین بار در انتخابات فدراسیون ووشو علی نژاد موفق به کسب کرسی ریاست شد. البته مسیر ووشو صددرصد موفق بوده و آنها با همدلی به قهرمانی جهان رسیدند.
وی گفت: علی نژاد تمایلی به ادامه کار نداشت ولی بیشتر دوستان درخواست کردند که به دلیل انتظارات مردم و حفظ نتایج ووشو این مسیر ادامه یابد.
معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: ووشو ١٢ سال قبل هشتم جهان بود و اکنون قهرمان است که این نشان از پیشرفت آن دارد و در انتخابات مجمع نیز همه اعضا رای دادند که رکوردی جدید در انتخابات مجامع فدراسیون ها است و باید این رشته با قدرت به کارش ادامه دهد تا پرچم کشورهمچنان بالا بماند.
داورزنی ادامه داد: ووشو تنها رشته ای است که در ورزشگاه آزادی آکادمی دارد و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش همواره کنار این فدراسیون بوده و از برنامه های آن حمایت می کند.
وی گفت: پیش از این علی نژاد و اعضای هیات ریسه فدراسیون پیگیر تاسیس آکادمی بودند که البته بدون حمایت وزارتخانه این مهم حاصل نمی شد و امیدوارم این رشته با مسیری که طی می کند به مانند کاراته، المپیکی شده و شاهد حضور ووشوکاران در المپیک باشیم.
معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: شرایط عمومی کشور به نحوی است که باید منابع مالی مدیریت شود و رئیس فدراسیون ووشو به خوبی این مهم را انجام داده است.
داورزنی درباره رد صلاحیت و تایید صلاحیت یک نامزد انتخابات در فدراسیون جودو اظهار داشت: طبق آیین نامه سوابق مدیریتی بررسی و تطبیق داده می شود و همه سوابق مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اما اینکه گفته می شود از فدراسیون جودو به فدراسیون جهانی ایمیل رسمی زده شده، بعید می دانم.
وی در خصوص «امیررضا خادم» گفت: او از معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان خداحافظی کردند و به وزارت کار رفتند تا آنجا کار خود را ادامه دهند.
معاون وزیر ورزش و جوانان به رشته هندبال اشاره کرد و گفت: دبیر و سرپرست فدراسیون کارها را انجام می دهند و بیست اسفند انتخابات فدراسیون هندبال برگزار می شود تا رئیس جدید زمام امور را در دست بگیرد. در فدراسیون کاراته نیز چند نفر از جمله برخی از همکاران ما در وزارت ورزش و جوانان نامزد شدند. متاسفانه گفته می شود این افراد گزینه مد نظر ما هستند در شرایطی که اصلا این موضوع صحت ندارد.
داورزنی افزود: مجمع تعیین کننده است و افرادی که تایید صلاحیت می شوند برنامه های خود را اعلام می کنند و در نهایت اعضای مجمع رای می دهند.
وی در خصوص سرپرستان فدراسیون ها اظهارداشت: سرپست هایی که وارد فدراسیون ها می شوند تعهد می دهند که برای انتخابات ثبت نام نکنند. البته از فدراسیون هایی مانند قایقرانی، والیبال و کشتی این تعهد گرفته نشده زیرا منع قانونی ندارند. ولی ما شرایط عمومی را می سنجیم تا در یک رشته سرپرست در فرصتی 6 ماهه انتخابات را برگزار کنند.

**هیچ چالشی بین وزارت و کمیته ملی المپیک نیست
وی گفت: از نظر تعامل میان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک امروز یکی از بهترین دوره ها است. صالحی امیری، سلطانی فر و مجموعه دوستان دیگر همه و همه تعامل خوبی با یکدیگر دارند و دبیر کل کمیته ملی المپیک در کمیته تصمیم گیرنده است.
داورزنی درباره احتمال حضورعلی نژاد در پست دبیر کلی کمیته ملی المپیک بیان کرد: اسامی دبیرکل و خزانه دار را رییس کمیته به هیات اجرایی معرفی می کند. البته برای اینکه به ووشو لطمه نخورد انتخابات این فدراسیون برگزار شد.
همچنین اینکه گفته می شود سرپرست فدراسیون فوتبال می شوم بیشتر یک جک خنده دار است و برنامه ای برای بازگشت به والیبال هم ندارم. البته جنگ اقتصادی روی دوش مردم است و باید صبر کرد تا از بحران خارج شویم تا به وعده ها عمل کنیم.

نظرات بینندگان