arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

اعلام آمادگی روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره ونزوئلا

وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که مسکو برای مذاکره با واشنگتن به منظور حل و فصل درگیری ها و خشونت های جاری در کاراکاس اماده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعلام آمادگی روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره ونزوئلابه گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در پی پیشنهاد رایزنی دوجانبه واشنگتن در مورد ونزوئلا اعلام کرده‌ایم که برای مشارکت در این زمینه آماده‌ایم.
در بیانیه وزارت خارجه روسیه آشکارا تاکید شده است که بر اساس منشور سازمان ملل متحد ضروری است روشن شود که فقط مردم حق دارند درباره آینده خود تصمیم بگیرند.
همچنین 'والنتینا ماتویینکو' رییس شورای فدراسیون روسیه امروز در دیدار با ' دلسی رودریگرز' معاون رییس جمهوری ونزوئلا گفت: مسکو از هر ابزاری برای جلوگیری از تهاجم نظامی آمریکا به کاراکاس استفاده خواهد کرد.
وی افزود: وضعیت در ونزوئلا بیانگر زورآزمایی دیگر آمریکاست کشوری که حکومت در کشورهای عراق و لیبی را سرنگون کرد.
ماتویینکو نگرانی خود از حمله نظامی آمریکا به ونزوئلا را پنهان نکرد و گفت: ما نگران خونریزی در ونزوئلا و دادن بهانه به دست آمریکا برای توجیه حمله به کاراکاس هستیم.
ونزوئلا از 28 ژانویه (8 بهمن ماه) که خوان گوایدو رییس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رییس جمهوری قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.
آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رییس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.
برخی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.
مادورو، آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه این کشور و تلاش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام موجود در کاراکاس متهم می کند.
برخی کشورها از جمله روسیه، چین، ایران، ترکیه و کوبا از ریاست جمهوری مادورو حمایت کرده و نسبت به دخالت خارجی در امور داخلی این کشور هشدار داده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان