arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

قاسمی: امنیت اسرائیل در سوریه محقق نخواهد شد/حزب‌الله خود قربانی تروریسم است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه حزب‌الله خود قربانی تروریسم و بخشی از راه‌حل مشکلات منطقه است، گفت که انگلیس در درج نام حزب‌الله در فهرست سازمان‌های تروریستی، یک نوع خطای راهبردی مرتکب شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قاسمی: امنیت اسرائیل در سوریه محقق نخواهد شد/حزب‌الله خود قربانی تروریسم است«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران یکشنبه‌شب گفت‌وگویی را با شبکه خبری «العالم» درباره مسایل مختلف داخلی و منطقه‌ای انجام داده است.

قاسمی گفت که استعفای محمد جواد ظریف از سمتش به دلیل یک سری ناهماهنگی‌ها طبیعی و گامی در جهت افزایش قدرت خارجی ایران به خصوص در شرایط کنونی بود.

وی در ادامه به سفر بشار اسد به سوریه اشاره کرد و گفت که هدف آن رایزنی درباره آینده سوریه است و امنیت رژیم صهیونیستی در سوریه هرگز محقق نخواهد شد.

قاسمی همچنین درج نام حزب الله در لیست سازمان‌های تروریستی انگلیس را «خطایی راهبردی» خواند و گفت که حزب الله بخشی از راه‌حل مشکلات منطقه است و خود قربانی تروریسم است.

عضو ارشد دستگاه دیپلماسی ایران افزود: امارات و بحرین پشت سر عربستان سعودی حرکت می‌کنند و این کشور از آنها می‌خواهد تا مواضع خصمانه علیه ایران اتخاذ کنند.

سخنگوی وزیر خارجه ایران تاکید کرد که مواضع وزارت خارجه امارات، عربستان سعودی و بحرین درباره جزایر سه گانه ایران، عجیب نیست و تاثیر ریاض در خصوص این مساله کاملا مشهود است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان