arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۳ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

وضعیت دریاچه نمک وخیم تر شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: وضعیت دریاچه نمک نسبت به گذشته وخیم تر شده است و لازم است کارگروه ویژه احیای دریاچه نمک در سطح ملی و استانی تشکیل شود
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وضعیت دریاچه نمک وخیم تر شده استمدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: وضعیت دریاچه نمک نسبت به گذشته وخیم تر شده است و لازم است کارگروه ویژه احیای دریاچه نمک در سطح ملی و استانی تشکیل شود.

به گزارش ایسنا، سید رضا موسوی مشکینی در نشست همفکری با تشکل های زیست محیطی استان، در خصوص وضعیت دریاچه نمک عنوان کرد: نگرانی های زیست محیطی پیرامون دریاچه نمک همچنان وجود دارد و متأسفانه وضعیت این اکوسیستم ارزشمند نسبت به گذشته وخیم تر شده است.


وی با اشاره به ادامه روند خشکسالی و قطع حقابه های زیست محیطی دریاچه نمک، خواستار تشکیل کارگروه ویژه «احیای دریاچه نمک» و فاصله گرفتن از اقدامات جزیره ای در رابطه با این دریاچه شد و گفت: مسئولان امر باید نگاه ویژه ای به دریاچه نمک داشته باشند و دور از چشم بودن این دریاچه، باعث فراموشی آن نشود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه نمی توان با حدس و گمان و ادعاهای کارشناسی نشده با اکوسیستم شکننده دریاچه نمک رفتار کنیم، گفت: در صورت بروز تخریب زیست محیطی در دریاچه نمک، خسارات آن پایدار و جبران ناپذیر خواهد بود و گرد و غبار ناشی از آن پایتخت و مرکز کشور را فراخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ظرفیت عظیم گردشگری دریاچه نمک مغفول مانده است، تصریح کرد: بهره برداری از شورابه دریاچه نمک باید به گونه ای باشد که آب از دست رفته دوباره به دریاچه بازگردد و در این رابطه لازم است مطالعات کارشناسی به صورت دقیق و شفاف انجام بپذیر

نظرات بینندگان