arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

سامانه تبلیغات انتخاباتی راه‌اندازی می‌شود

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز و در ادامه بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، مواد ۲۹ و ۳۰ آن را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند. نمایندگان در این مصوبه ضمن تعیین ضوابطی برای تبلیغات کاندیدا‌ها مقرر کردند «سامانه تبلیغات انتخاباتی» راه‌اندازی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای ضمن تعیین ضوابطی برای تبلیغات کاندیداها مقرر کردند «سامانه تبلیغات انتخاباتی» راه‌اندازی شود.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان و در ادامه بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مواد 29 و 30 آن را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس در ماده 29، ماده 57 قانون و تبصره‌های آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۵۷ - نامزدها و ستادهای انتخاباتی نامزدها موظفند یک نسخه از کلیه آثار تبلیغاتی خود را به صورت فیزیکی یا الکترونیکی به همراه مدارک و گواهینامه‌های موضوع این ماده، قبل از انتشار به کمیسیون بررسی تبلیغات استان و هیأت اجرایی حوزه انتخابیه ارسال نمایند. کمیسیون و هیأت اجرائی مکلفند حداکثر ظرف مهلت بیست و چهار ساعت نظر خود را اعلام نمایند. در غیر این صورت انتشار آثار مزبور مجاز است. این امر نافی مسؤولیت نامزدها و ستادهای تبلیغاتی در انتشار آثار تبلیغاتی غیر مجاز نمی‌باشد.

هیأت اجرایی مکلف است یک نسخه از آثار تبلیغاتی نامزدها را نزد هیأت نظارت حوزه انتخابیه ارسال نماید.

تبصره ۱- کمیسیون بررسی تبلیغات مرکزی می‌تواند به منظور دریافت آثار تبلیغاتی نامزدها و همچنین ارسال آثار تبلیغاتی به هیأت‌های اجرایی و نظارت، "سامانه تبلیغات انتخاباتی" را راه اندازی نماید.

تبصره ۲- وزارت کشور موظف است اقدامات و هماهنگی‌های لازم را به منظور راه اندازی سامانه مزبور بنا به درخواست و مطابق نظر کمیسیون بررسی تبلیغات انجام دهد.

طبق ماده 30، ماده (۵۸) قانون و تبصره‌های آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۵۸- چاپخانه‌ها و سایر مراکز تکثیر منحصراً در صورت درخواست کپی و رسمی نامزد، زرد ستاد اصلی تبلیغات وی و با احزاب و گروه‌های سیاسی، مجاز به چاپ و آگهی تبلیغات انتخاباتی و با رعایت ضوابط می‌باشد در صورت تخلف از این حکم مرتکب مجرم شناخته شده و به مجازات درجه شش قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس محکوم می‌شود.

تبصره - نام و نشانی چاپخانه یا مرکز تکثیر و تاریخ چاپ باید در زیر آگهی درج شود. در صورت عدم درج این موارد، آگهی در حکم آگهی غیرمجاز می‌باشد.

نظرات بینندگان