arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

اعطای زمین رایگان به افراد فاقد مسکن/ تسهیلات ۴۰میلیونی برای خانه‌دارشدن روستاییان

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تسهیلات اعطایی به افراد مذکور برای ساخت مسکن گفت: در این طرح به جز وام ۲۵۰ میلیون ریالی؛ مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض توسط سازمان بهزیستی و ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مددجویان واگذار می‌شود. همچنین بنیاد مسکن زمین رایگان به افراد فاقد مسکن اعطا می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

تفاهم نامه مشترک برای احداث 20 هزار واحد مسکونی روستایی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بهزیستی کشور منعقد شد.

به گزارش فارس، تفاهم نامه احداث 20 هزار واحد مسکونی روستایی با حضور علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وحید قبادی دانا رئیس سازملن بهزیستی کشور به امضا رسید.

قبادی دانا در مراسم امضای این تفاهم نامه ،ضمن معرفی بنیاد مسکن به عنوان مولود انقلاب اسلامی همکاری با این بنیاد را در آغاز دهه پنجم انقلاب مبارک خواند و افزود: این تفاهم نامه به منظور ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای معلولین سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار، فرزندان ترخیص شده از مراکز بهزیستی و بهبودیافتگان از بلای اعتیاد که در روستاها و شهرهایی با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر ساکن و تحت پوشش بهزیستی هستند؛ منعقد می شود.

وی با اشاره به تسهیلات اعطایی به افراد مذکور برای ساخت مسکن گفت: در این طرح به جز وام 250 میلیون ریالی؛ مبلغ 100 میلیون ریال کمک بلاعوض توسط سازمان بهزیستی و 50 میلیون ریال کمک بلاعوض توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مددجویان واگذار می شود.همچنین بنیاد مسکن زمین رایگان به افراد فاقد مسکن اعطا می کند.

قبادی دانا افزود: علاوه بر همه اینها خدمات فنی و مهندسی رایگان نیز به این افراد داده می شود که امیدواریم در سال آینده مبلغ تسهیلات و این خدمات افزایش یابد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص لزوم تسریع در روند ساخت واحدهای نیمه تمامی که احداث آنها از سال 93 آغاز شده است،گفت: به همین منظور سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هر یک مبلغ 50 میلیون ریال کمک بلاعوض به هر یک از این واحدها اعطا می کنند.

وی همچنین از آغاز برنامه ریزی برای احداث 2500 واحد مسکونی در استان سیستان و بلوچستان و 900 واحد مسکونی در جنوب استان کرمان در قالب تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور ،سازمان بهزیستی کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد.

قبادی دانا در پایان اظهار امیدواری کرد که تا پایان شهریور ماه سال آینده، عملیات احداث واحدهای مسکونی برای تمام خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر در روستاها آغاز شود.

نظرات بینندگان