arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

پاسخ مقامات انصارالله به تهدیدات جرمی هانت درباره بازگشت جنگ

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه انگلیس و هشدارهای او درباره آغاز مجدد جنگ، گفت: هدف ائتلاف از جرائمی که در کشورهای مختلف منطقه مرتکب می‌شود، احیای کارخانه‌های اسلحه‌سازی انگلیس و آمریکا و نیز تغییر نقشه منطقه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه انگلیس و هشدارهای او درباره آغاز مجدد جنگ، گفت: هدف ائتلاف از جرائمی که در کشورهای مختلف منطقه مرتکب می‌شود، احیای کارخانه‌های اسلحه‌سازی انگلیس و آمریکا و نیز تغییر نقشه منطقه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در بیانیه‌ای درباره تهدیدات جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس درباره بازگشت جنگ اظهار کرد: اظهارات هانت بی‌دلیل نیستند بلکه سیاست انگلیس،‌ آمریکا و هم‌پیمانان آن دو در یمن را افشا کرده و هدف برنامه‌ریزی شده برای تکرار جنگ حدیده را نشان می‌دهند.

الحوثی با تاکید بر اینکه سیاست یک بام و دو هوا ویژگی همراه ائتلافی است که افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن را ویران کرد، گفت: ائتلاف این جرائم را به دو دلیل یکی احیای کارخانه‌های اسلحه‌سازی انگلیس و آمریکا و دیگری تغییر نقشه منطقه مرتکب شد.

همچنین رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از کشورهای متخاصم خواست به توافقنامه استکهلم عمل کرده و اقدام برای برقراری صلح واقعی کنند.

او در ادامه این کشورها را مسؤول پیامدهای مخالفت‌شان با اجرای توافقنامه استکهلم دانست.

این رهبر انصارالله بار دیگر تاکید کرد که راه‌حل تنها راه‌حلی سیاسی و مسالمت‌آمیز است و ادامه یافتن جنگ در راستای برقراری صلح در یمن نیست.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن نیز تاکید کرد: ما با انگلیس به عنوان یک میانجی‌گر تعامل نداریم که بخواهد نظری بدهد.

عبدالسلام گفت: کسانی که مخالف توافقنامه استکهلم از لحاظ مضمون و ظاهر هستند همان کشورهای دشمن هستند که انگلیس یکی از عناصر اصلی آنهاست.

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز مدعی شد: اشغال یمن توسط نیروهای انصارالله غیرقانونی است و ما اکنون نیاز داریم به یک دولت وحدت ملی بازگردیم.

وزیر خارجه انگلیس اظهار کرد: ما اکنون در برابر آخرین فرصت برای موفقیت توافقنامه صلح استکهلم هستیم، اگر دو طرف نسبت به تعهدات خود در این توافقنامه پایبند نباشند، احتمالا این توافقنامه ظرف چند هفته نابود می‌شود.

هانت گفت: با وجود گذشت بیش از ۸۰ روز از توافقنامه استکهلم، نتوانستیم حدیده را از شبه‌نظامیان تخلیه کنیم.

وی در ادامه خطاب به نیروهای انصارالله گفت: اگر خواهان صلحی پایدار هستید، روابط خود با شبه‌نظامیان حزب‌الله را قطع کنید، نگرانی‌هایی از اقدامات حزب‌الله در بسیاری از مناطق خاورمیانه وجود دارند.

این مقام انگلیس به نیروهای انصارالله هشدار داد، "اگر حرف‌هایشان را عملی نکنند، بار دیگر جنگ آغاز خواهد شد".

نظرات بینندگان