arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰

حاشیه های "فارس" ازدومین شب عزاداری درحسینیه امام خمینی(ره)

مسئولان از جمله؛ جنتی، لاریجانی، شاهرودی، سعید جلیلی، احمدی نژاد، رحیمی، میرتاج الدینی، فروزنده، عزیزی، مصلحی، نجار، قاسمی، حسینی، تقی پور، غضنفری، بختیاری، نامجو، تمدن، داودی، خورشیدی، مشایی، خرازی، روحانی، ناطق نوری و ... حضور دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس نوشت:

 حاج علی انسانی، حضور جانبازان حاضر در مراسم را یادآور می‌شود و در آخر هم چنین می گوید "به جای دست، روی چشم خویش تیر گذاشت، ببین که تا چه حدی مطیع رهبر بود."
 
* امشب؛ شب عباس(ع) است و عاشقان این اسوه مطلق ادب، ولایت پذیری و بصیرت آمده‌اند تا با گذشت حدود 1400 سال از واقعه عظیم عاشورا همچنان یاد و نامش را در حسینیه امامشان و در محضر رهبرشان زنده نگهدارند.

* نزدیک‌تر که می شوی، صدایی آشنا از حسینیه امام خمینی(ره) به گوش می‌رسد، بیشتر که دقت می‌کنی، انگار آشنا به نظر می رسد. او چند سالی است که با بیان شیوای خود در سیما، پیش از نماز ظهر و عصر به بیان مسائل شرعی و احکام می پردازد و اینجا نیز ایضاً.
 
* نماز را همچون شب گذشته، عزاداران به آیت‌الله جنتی اقتدا می کنند و بین دو نماز برخی نمازگزاران با پیش نماز خود مشغول نافله خواندن می‌شوند و برخی دیگر هم سلامی به مولای خویش می دهند و زمزمه می‌کنند؛ "السلام علیک یا اباعبدالله و علی ارواح التی ..."
 
* نماز دوم که تمام می‌شود، عاشقان ولایت دیگر تاب نمی‌آورند، بلافاصله یک صدا، زن و مرد شعار می‌دهند: "ای پسر فاطمه، منتظر تو هستیم" و چه زیبا است این انتظار کوتاه برای منتظران نائب الحجه که تا دقایقی دیگر پایان می‌یابد.
 
* دقایقی قبل از ورود حضرت آقا، شعارهای محبان اسوه جاودانه ولایت پذیری و بصیرت، تناسب هوشمندانه‌ای با جلسه امشب پیدا می کند؛ "ما همه سرباز توایم خامنه‌ای، گوش به فرمان توایم خامنه ای "، "وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد"، "مرگ بر ضد ولایت فقیه"، "سلم لمن سالمکم خامنه‌ای، حرب لمن حاربکم خامنه‌ای"، " مایه ننگ ملت، خواص بی‌بصیرت " و...

* همچنان همه منتظر مقتدا و رهبر خویش‌اند و به سینه می‌زنند و زمزمه می‌کنند "گل فاطمه، گل فاطمه، گل فاطمه بیا، گل فاطمه" ، " یاد امام و شهدا، دل می‌بره کرببلا" که لحظه انتظار به سر می‌رسد، حضرت آقا وارد جمع عزاداران در حسینه امام خمینی(ره) می‌شوند و شور و شعف عاشقان حسینی نیز دو چندان. آقا همچون همیشه برای لحظاتی با تبسمی آکنده از مهر و محبت، به ابراز احساسات محبان ولایت پاسخ می‌دهند، جایی می‌نشینند که بالای آن با جمله زیبای "یا ابا الفضل عباس" منقش شده است. 
 
* اینجا؛ حسینیه امام خمینی ره، عناوین و جناح‌بندی‌های سیاسی چندان اهمیتی ندارند. اینجا همه عزادار حسین‌اند و در محضر نائب امام زمان (عج) به سوگ جد او می نشینند؛ آیات عظام و مقامات و مسئولان از جمله؛ جنتی، لاریجانی، شاهرودی، سعید جلیلی، احمدی نژاد، رحیمی، میرتاج الدینی، فروزنده، عزیزی، مصلحی، نجار، قاسمی، حسینی، تقی پور، غضنفری، بختیاری، نامجو، تمدن، داودی، خورشیدی، مشایی، خرازی، روحانی، ناطق نوری، دعایی، ولایتی، ذوالقدر، قاضی عسگر، صفارهرندی، سعیدی کیا، فرشیدی، چمران، بادامچیان، حبیبی، طائب، مظفر، ایروانی، مصطفوی، حدادعادل، سلحشور، رازینی، جعفری، صفوی، صالحی، فدوی، حجازی، سلامی و...
 
* پس از روضه خوانی، حجت الاسلام دکتر رفیعی به عنوان سخنران مراسم، به ادب، بصیرت و ولایت پذیری حضرت عباس (ع) اشاره می کند و با یادآوری عده‌ای از یاران رسول خدا (ص) که او را در جنگ احد تنها گذاشتند، یکی از ویژگی‌های رزمندگان و پاسداران دین خدا را با تکیه بر آموزه قرانی، عدم خضوع در مقابل دشمن برمی شمرد. او در ادامه با ذکر حدیثی از معصوم آن را متوجه مسئولان می‌داند و می گوید "عاقبت بخیری برای کسی است که دارای 2 ویژگی باشد، یکی دنبال تکبر نباشد و دوم اینکه اهل فساد نباشد". دکتر رفیعی در خلال سخنانش به یک نکته دقیق دیگر هم اشاره می کند: "همچون عباس، یاد بگیریم در مقابل ولی خدا مطیع باشیم."
 
* انگار زخم‌های دل عزاداران همچنان تیر می‌کشد و تنها یا حسین است تسکینی بر دلهایشان. حاج علی انسانی - که او را بیش از روضه‌هایش به غزل های حسینی‌اش می‌شناسیم - پس از منبر حجت الاسلام رفیعی در ابتدای روضه خوانی می‌گوید که آقا عنایتی داشته‌اند بر این اشعار و سپس با این مصرع شروع می‌کند: "من خاکروب زوار تو آمده‌ام آقا و ...". حاج علی، حضور جانبازان حاضر در مراسم را یادآور می‌شود و در آخر هم چنین می گوید "به جای دست، روی چشم خویش تیر گذاشت، ببین که تا چه حدی مطیع رهبر بود".
 
* "شاید آقا خوششان نیاید! اما ای خدا؛ روز به روز برعزت، اقتدار و اعتبار آقای ما، تا فرج مولایش امام زمان (عج) بیفزا" و این بود، دعای پایانی مداح شب هشتم در حسینه امام (ره) و آمین عزاداران در محضر نائب الامام.
نظرات بینندگان