arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

همکاری آمازون با سیستم های آنلاین پرداخت در مکزیک / استفاده از کدهای QR برای نخستین بار

غول خرده فروشی جهان؛آمازون، قصد دارد با سیستم های آنلاین پرداخت در مکزیک همکاری کند. هدف از این کار تسهیل شرایط پرداخت های مشتریان از طریق سیستم های بانکی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

غول خرده فروشی جهان؛آمازون، قصد دارد با سیستم های آنلاین پرداخت در مکزیک همکاری کند. هدف از این کار تسهیل شرایط پرداخت های مشتریان از طریق سیستم های بانکی است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، آمازون با سیستم پرداخت تلفن همراه مکزیک همکاری می کند. این سیستم به مشتریان اجازه می دهد که با استفاده از گوشی های هوشمند خود برای پرداخت  از یک کد QR، استفاده کنند.

بر اساس خبرهای اولیه استفاده از این برنامه که فعلا CoDi نامیده می شود به شکل آزمایشی از ماه آتی میلادی آغاز می شود. در حال حاضر، بانک مرکزی مکزیک در حال مذاکره با آمازون برای راه اندازی یک سیستم پرداخت جدید تلفن همراه تحت حمایت دولت است که به مشتریان اجازه می دهد برای خرید آنلاین با استفاده از کدهایQR  خرید خود را تسهیل کنند.

این اولین بار است که بزرگترین خرده فروش آنلاین در جهان، چنین تکنولوژی اسکنی را در مکزیک ارائه می دهد و در نهایت می تواند پایگاه جدیدی را برای جذب مشتری ها در مکزیک ایجاد کند.نکته جالب این است که نیمی از جمعیت مکزیک حساب بانکی ندارند و همین موضوع می تواند به افتتاح حساب انکی تشویقشان کند.

این سیستم پرداخت، که به نام CoDi شناخته می شود، توسط بانک مرکزی مکزیک موسوم به Banco de México ساخته می شود و به مشتریان اجازه می دهد تا پرداخت های آنلاین و شخصی خود را از طریق تلفن های هوشمند خود انجام دهند.

جیمی کورتینا، مدیر عملیات و پرداخت این بانک می گوید هدف از افتتاح این سیستم ایاد فضای رقابتی با بانک آرژانتینی MercadoLibre  است. در حال حاضر، بانکداری مبتنی بر تلفن همراه در سایر بازارهای در حال ظهور مانند چین، هند و کنیا نیز محبوب است و توسط برنامه های کاربر پسند و ارزان قیمت توسط شرکت های خصوصی هدایت می شود.

نظرات بینندگان