arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰

فردا؛ آغاز ثبت نام آزمون سراسری سال1391

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واحد مرکزی خبر نوشت: ثبت نام آزمون سراسری سال1391 از فردا 16 آذر آغاز می شود و تا 25 آذر ادامه دارد.
 
قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: داوطلبان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی http://www.sanjesh.org   برای ثبت نام اقدام کنند.
آقای خدایی با بیان این که دفترچه راهنمای این آزمون در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار دارد، افزود: هزینه ثبت نام در آزمون سراسری 8500 تومان است.
وی گفت: داوطلبان می توانند به دو روش برای پرداخت هزینه ثبت نام و دریافت دفترچه راهنما اقدام کنند که یکی پرداخت اینترنتی از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش و دیگری خرید دفترچه راهنما و کارت اعتباری از مراکز پستی است.
قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور افزود: داوطلبانی که علاقه مند به انتخاب دانشگاه پیام نور و همچنین موسسات آموزشی عالی غیر دولتی و غیرانتفاعی هستند، باید مبلغ4600 تومان علاوه بر مبلغ یاد شده پرداخت کنند.
آقای خدایی گفت: داوطلبان علاوه بر شرکت در سه گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی می توانند در گروه های آزمایشی هنر و زبان نیز ثبت نام کنند.
وی افزود: سوابق تحصیلی داوطلبان دارای دیپلم نظری که از سال1384به بعد دیپلم گرفته اند به صورت25درصد با تاثیر مثبت اعمال می شود.
قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سابقه تحصیلی داوطلبانی که قبل از سال1384دیپلم گرفته اند، تاثیری نخواهد داشت و صرفا نمره آزمون سراسری در نتیجه آزمون محاسبه می شود.
وی افزود: این آزمون هشتم، نهم و دهم تیر سال1391برگزار و کارت شرکت در آزمون نیز چهارم تا هفتم تیر سال آینده به صورت اینترنتی توزیع می شود.
آقای خدایی گفت: منابع آزمون از کتاب های درسی دوره پیش دانشگاهی و متوسطه است.
وی افزود: کنکور سال91 به لحاظ ضوابط و شرایط، تفاوتی با آزمون سال90 ندارد و سوالات از کتاب های درسی است.
نظرات بینندگان