arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰

سید حسن نصرالله: برای ما قدرت، دولت، سمت ها و اداره ها هیچ ارزشی ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واحد مرکزی خبر نوشت: دبیر کل حزب‌الله لبنان در اظهاراتش در شب عاشورای حسینی با تصریح اینکه ، مرگ برای جوانان مقاومت مانند مرگ برای قاسم بن حسن (ع)، شیرین تر از عسل است، تاکید کرد، آرزوی هر یک از ما در حزب الله این است که به شهیدان شیخ عباس، شیخ راغب و حاج عماد مغنیه محلق شویم و هیچ چشم داشتی به دنیای بی ارزش نداریم و اسرائیل را دشمن، تهدید و خطر می دانیم.

«سید حسن نصرالله» سخنرانی خود در شب عاشورای حسینی را، در مجتمع سید الشهداء در جنوب بیروت، به صورت ویدئو کنفرانس، به حرکت ایمانی و الهی امام حسین (ع) اختصاص داد.

سید حسن نصرالله در این سخنرانی که از شبکه تلویزیونی المنار پخش شد، با سلام و درود به پیشگاه سالار شهیدان آغاز کرد اظهار امیدواری کرد که خداوند همه مسلمانان را یک دل، یک صدا یک اراده در خدمت دین و بندگانش قرار دهد. سید حسن نصرالله با بیان اینکه سخنانش را به حرکت امام حسین (ع) اختصاص خواهد داد، تصریح کرد: شب عاشورا به دلایلی که در آن روی داد از شب های خاص است و همیشه شرایط خاصی دارد.

معمولا حرکت امام حسین(ع) و حوادث کربلا و نتایج آن را به لحاظ جهادی، سیاسی، تاریخی، اجتماعی بررسی می کنند، اما من قصد دارم در این سخنان به بعد ایمانی و معنوی این حرکت بپردازم؛ زیرا حرکت امام حسین (ع) به طور کامل حرکتی ایمانی است.

انگیزه، هدف و مسیر آن ایمانی است.

البته، قصد من استدلال درباره ارتباط امام حسین (ع) با خداوند یا انگیزه و هدف الهی ایشان نیست؛ زیرا شان و مقام حسین (ع) بالاتر و بزرگ از آن است که من و شما بخواهیم درباره این ارتباط استدلال کنیم، بلکه، ما چون می خواهیم با این ارتباط و رابطه آشنا شویم.به آن می پردازیم، تا از آن پند بگیریم و آن را الگو قرار دهیم و از آن پیروی کنیم.

حسین (ع) کسی است که جدش (ص) درباره او می فرمایند: حسین منی و انا من حسین. احب الله من احب حسینا .

زمانی که حسین (ع) جزئی از رسول الله (ص) و رسول الله جزئی از حسین (ع) است، این بیان کننده مقام و جایگاه حسین (ع) است.

دوست داشتن حسین (ع) سبب دوست داشتن انسان از سوی خدا می شود و این به اقتضای دعائی یا خبری بودن جمله رسول الله (ص) در این باره است؛ زیرا جمله احب الله من احب حسینا ممکن است جمله دعائی باشد که دعای پیامبر (ص) در پیشگاه خداوند تعالی مستجاب است و ممکن است این جمله را جمله خبری بگیریم؛ به این معنا که خداوند کسی را که حسین (ع) را دوست داشته باشد، دوست می دارد.

امام حسین و برادرش امام حسن(ع) دو انسانی هستند که رسول الله (ص) هنگامی که آنها کودک بودند درباره آنها فرمودند: الحسن و الحسین سیدا شباب اهل الجنه  (حسن و حسین سالار جوانان بهشت هستند.) بنابراین مقام ایشان این طور نیست که کسی در مقام اثبات ارتباط و رابطه آن با خداوند برآید، بلکه هدف از این استدلال آشنایی با ارتباط ایشان با خداوند است.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: همان طوری که امام حسین (ع) الگوی ما در جهاد، پایداری، شجاعت، صلابت، ظلم ستیزی، برنتابیدن ذلت و خواری، دفاع از کرامت، دفاع از ناموس، خون و کرامت است، باید پیش از هر چیزی الگوی ما در ارتباط‌مان باخداوند سبحان تعالی و عبودیت، تقوا، عبادت، تلاش، گریه کردن ما در برابر خداوند بلند مرتبه باشد. سید حسن نصرالله در ادامه درباره تبیین ابعاد شخصیت معنوی و الهی امام حسین (ع) به فرازهایی از دعای عرفه آن امام همام اشاره کرد و بخش هایی از آن را به حاضران تشریح کرد و گفت: امام خامنه ای (دام ظله الشریف) درباره تاریخ این دعا می گوید، به احتمال زیاد سال پنجاه و نه هجری بوده است؛ یعنی یک سال پیش از حرکت حسین (ع) به سوی کربلا ، زیرا امام سال شصت هجری قمری حرکت کردند و ابتدای سال شصت و یک هجری قمری نیز در چنین روزهایی حادثه کربلا روی داد و ایشان شهید شدند. دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: انگیزه امام حسین (ع) از حرکتش الهی بود و بر اساس مسئولیتی که داشت از بیعت با یزد خودداری کرد که در نهایت به شهادت او منجر شد.

او بیعت با یزید را خطری برای اسلام می دانست.

امام تا آخرین لحظات زندگی اش با عبادت، نماز، تلاوت قران و دعا و ذکر و گریه کردن گذراند و برای هر چه بیشتر نزدیک شدن به درگاه خداوند تعالی تلاش می کرد.

امشب و فردا بار دیگر بیعت خود را با حسین (ع) تجدید می کنیم و این تجدید کردن منحصر به خط جهاد، مقاومت، پایداری و ظلم ستیزی نیست، بلکه پیش از آن، بعیت خود را با حسین (ع) با شناخت، ایمان، اطاعت از خداوند، عشق برای خدا، تلاش برای خدا، زهد در دنیا، تلاش برای کسب رضای خدا و نزدیک شدن به او آغاز می کنیم.

امشب و روز عاشورا، ما در همه جزئیات زندگی خود با حسین (ع) تجدید بیعت می کنیم. دبیر کل حزب الله لبنان افزود: در لبنان پدیده مقاومت اسلامی وجود دارد که گفته می شود از بهترین و شریف ترین پدیده ها در عصر معاصر است.

مقاومت سال هزار و نهصد و هشتاد و دو پس از اینکه اسرائیل بخش زیادی از خاک لبنان را اشغال کرد شکل گرفت.

خصوصیت، جوهره و حقیقت مقاومت این است که به این فرهنگ، ایده و ایمان، عاطفه و شناخت و روحیه مربوط است و انگیزه و هدف آن نیز الهی است.

چه چیزی انگیزه رفتن مجاهدین ما به جبهه بود؟ برخی از مجاهدین ما شهید شدند.

زمانی آنها حرکت کردند که قدرت های دیگر مانند آمریکا و غرب علیه لبنان موضع خصمانه گرفتند و بسیاری از دولت های عربی نیز خیانت کردند و بسیاری از گروه های لبنانی نیز با آنها همکاری کردند.

صد هزار نظامی اسرائیل وجود داشت و ده ها هزار نیروی نظامی خارجی با اسرائیل همکاری می کردند.

چه چیزی انگیزه آن جوانان در رفتن به جبهه های مقاومت در لبنان بود؟ انگیزه آنها اطاعت از خداوند تعالی بود؛ این تکلیف و وظیفه آنها بود؛ نباید سکوت می کردند، حتی اگر شهید می شدند.

نظامیان دشمن که در بعضی از عملیات‌های شهادت طلبانه جان سالم به در بردند، گواهی می دهند که راننده شهادت طلب خودرو یا کامیون در آخرین لحظات می خندید و لبخند می زدند چرا؟ زیرا مرگ برای جوانان ما، مانند مرگ برای قاسم بن حسن، شیرین تر از عسل بود.

مقاومت انگیزه و هدفش الهی است و توانست مقاومت و پایداری کند.

جنگ های نظامی، امنیتی، کشتار مردم و ویران کردن خانه های مردم و جنگ های روانی و توطئه های سیاسی به این علت است که مقاومت و اصحاب آن خدایی هستند و اجرا و پاداش خود را از خدا می طلبند و وظیفه خود را برای خدا انجام می دهند.

از این رو، هیچ توطئه ای و جنگی نتوانست و نخواهد توانست به عزم و اراده آنان خدشه وارد کند. دبیر کل حزب الله لبنان در توصیف نیروهای مقاومت حزب الله افزود: مردان، زنان، کودکان و بزرگان مقاومت اجر خود را در نزد خدا می جویند و برای شهرت و ریا عمل نمی کنند.

ما هیچ روزی نخواسته ایم کسی ما را ستایش کند و پرچم ها و تصاویر ما را به دست گیرد.

هیچ اقدام و عمل ما برای گرفتن قدرت نبوده است، بلکه فقط برای این بوده است تا وظیفه الهی خود را انجام دهیم و از دین، خاک و کرامتمان دفاع کنیم.

کسی که ما به آن چشم دوخته ایم در نزد خداست که اجر و پاداشت مجاهدان، صابران و تلاشگران را می دهد.

مقاومت ما چنین بوده و چنین است و چنین خواهد بود.

تنها چیزی که ما با حفظ سلاح و مقاومت تلاش می کنیم این است که آنچه خدا امر کرده انجام دهیم، نه اینکه به چیزی عمل کنیم که مردم به ما دستور می دهند و از ما انتظار دارند.

خداوند فقط به ما فرمان نداده بلکه به همه مردم فرمان داده است که مقدسات و میهن خود را در اختیار اشغالگران قرار ندهند و خیراتشان را برای تاراج مستکبران قرار ندهند.

خداوند به ما فرمان داده است تا در برابر خواری ساکت نشویم و اجازه ندهیم متجاوزان کرامت ملتمان را پایمال کنند و برای همین بر مقاومت و سلاح آن تاکید می کنیم، نه اینکه بر این کشور چیره و مسلط شویم و قدرت را به دست گیریم و فردی را حذف کنیم.

سید حسن نصرالله گفت: برای ما قدرت، دولت، سمت ها و اداره ها هیچ ارزشی ندارد و ما به آنها چشم ندوخته ایم.

آرزوی هر یک از ما در حزب الله این است که به شیخ عباس، شیخ راغب و حاج عماد ملحق شویم و آرزوی هریک از خواهران ما این است که به شهید ام یاسر و دیگر شهدای زن ملحق شوند. ما به آخرت چشم دوخته ایم.

اگر هم در این دنیا تلاش کرده ایم، فقط برای مسئولیت بوده است نه برای طمع ورزی.

دنیای شما در نزد ما بسیار بی ارزش است و از آب بینی گوسفندی بی ارزش تر است.

دنیای فانی، بی مقدار و اندک شما برای ما ارزشی ندارد.

ما اهل آخرت هستیم.

از این رو، همیشه گفته ایم و بار دیگر می گویم که علیه مقاومت و سلاح مقاومت توطئه نکنید.

ما را رها کنید.

ما تنها چیزی که از شما می خواهیم این است که ما را به حال خود گذارید.

شب عاشورا بار دیگر می گویم که ما را به حال خود بگذارید.

بگذارید مقاومت از شما دفاع کند.

بگذارید از کشور شما، کرامت تان، اموال، ذخایر کشورتان، عزت و شرف شما دفاع کند. سید حسن نصرالله تصریح کرد: ممکن است برخی بگویند که ما نمی خواهیم شما از ما دفاع کنید.

من به آنها می گویم که از شما نمی خواهم از ما چنین چیزی بخواهید، بلکه خدا از ما چنین چیزی می خواهد و ما را به آن فرمان می دهد.

برخی ها می گویند نمی خواهیم از ما دفاع کنید، زیرا اسرائیل را دشمن و تهدید و خطر نمی دانند، اما کسی که به حق و صادقانه اسرائیل را دشمن، تهدید و خطر می داند، باید سلاح خریداری کند و به ما سلاح بدهد و از ما حمایت مالی کند و از سلاح ما حمایت کند.

من به آنها می گویم که علیه مقاومت توطئه نکنید؛ زیرا توطئه علیه مقاومت برای شما فایده ای نخواهد داشت، زیرا ما حافظ آن هستیم و وظیفه ماست که آن را حفظ کنیم حتی اگر با خون عزیزانمان باشد. نصرالله افزود: ما در این کشور خواهان صلح داخلی وهمزیستی مشترک، عدالت و اصلاح هستیم، حتی اگر به دست غیر از ما محقق شود.

هر کسی که کشور را اداره کند، برای انجام اصلاح و پایان دادن به فساد و برقراری امنیت و ثبات تلاش کند، ما با او هستیم و از او حمایت می کنیم.

ما در این باره با کسی رقابت نمی کنیم، زیرا این هدف شریف، انسانی، اخلاقی، دینی و ملی است.

ما طالبان وحدت ملی بین مردم لبنان و طالبان وحدت اسلامی بین مسلمانان با همه گرایش ها و مذهب های آن هستیم؛ زیرا ما در وحدت، قدرت مردم، کشور و امت اسلامی را می بینیم.

از این رو، به حفظ مقاومت پایبند هستیم. وی در پایان به آنچه شب عاشورا بین امام حسین (ع) و یاران باوفایش گذشت اشاره کرد و گفت: زمانی که امام حسین (ع) بیعت از یارانش برداشت و به آنها گفت هر کسی آزاد است به راه خود برود و مرا در این مسیر تنها گذارد، یارانش تاکید کردند که ای حسین، زندگی بدون شما لذتی ندارد.

برخی نیز گفتند، اگر هزار بار کشته شویم و باز زنده شویم، یاحسین شما را ترک نخواهیم کرد. سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما در این شب عاشورا و روز عاشورا به حسین (ع) می گوییم که یا اباعبدالله، اگر بدانیم که کشته می شویم، آتش زده می شویم، خاکسترمان در هوا منتشر شود و پس از آن زنده شویم و بار دیگر و بار دیگر کشته و زنده شویم، تو را ترک نخواهیم کرد.

سید حسن نصرالله افزود: روز عاشورا نیز مانند امشب موعد تجدید بیعت و عهد با رسول الله (ص) و اهل بیت، اصحاب، دین، امت، مقدسات رسول الله (ص) است
نظرات بینندگان