arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۷

اتهام جدید واشنگتن علیه پکن / چینی ها از کابل های برق برای جاسوسی استفاده می کنند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، برخی گزارش ها حکایت از آن دارند که ایالات متحده تصور می کند که چینی ها با استفاده از کابل های برق جاسوسی می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، برخی گزارش ها حکایت از آن دارند که ایالات متحده تصور می کند که چینی ها با استفاده از کابل های برق جاسوسی می کنند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شرکت" Nikkei Asian Review" گزارش داد که شرکت های فناوری ایالات متحده نگران این هستند که چین بتواند با استفاده از سیم های برق و شاخه های آن جاسوسی کنند.بر اساس این تصور است که شرکت های آمریکایی از تأمین کنندگان تایوانی خواسته اند تولیدات خود را خارج از چین انجام دهند یا سفارشات ایالات متحده را در این منطقه انجام ندهند.

این گزارش به طور اخص به همکاری  دو شرکت تایوانی با چینی ها اشاره  می کند. این دو شرکت تولید کننده قطعات الکترونیکی، تامین کننده سرورها و مراکز داده هستند. برخی از مشتریان آمریکایی این شرکت ها بدون نام بردن از شرکتی خاص به علت آن چه خطر سایبری می دانند از شرکت های تایوانی در خواست کرده اند که هر چه سریعتر از چین خارج شوند. شرکت های فناوری ایالات متحده نگرانند که حتی مقامات پکن بتوانند از طریق سیستم های برق رسان اقدام به جاسوسی از طریق دسترسی به داده های حساس، از جمله مولدهای برق مانند پریز برق کنند.

گزارش ها می گویند که بسیاری از شرکت های برتر تایوان با همکاری شرکت های چینی اقدام به توسعه زیرساخت های خود می کنند. سال گذشته گزارش شد که دولت چین به فرایند تولید و توسعه زیرساخت های برق در بسیاری از کشورها نفوذ دارد و البته با کمک میکروچرهای کوچک متصل به سیستم های هوشمند، موفق شده سرویس های وب آمازون و اپل را رصد کند. گرچه این ادعا هیچوقت تایید نشد اما به نظر دور از واقعیت نیز نمی رسد و البته هرگز به طور کامل نیز تکذیب نشد.

 

نظرات بینندگان