arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
گاردین نوشت:

فناوری های هوشمند به یاری زندانیان بیمار می آیند / گزارشی جالب از کارکردهای ناشناخته هوش مصنوعی

سالانه میلیون ها مجرم در سراسر جهان روانه زندان ها می شوند اما برخی از این زندانیان سن و سال بالایی دارند و برخی دیگر نیز از بیماری های خاص رنج می برند. به نظر می رسد هوش مصنوع به کمک این افراد آمده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سالانه میلیون ها مجرم در سراسر جهان روانه زندان ها می شوند اما برخی از این زندانیان سن و سال بالایی دارند و برخی دیگر نیز از بیماری های خاص رنج می برند. به نظر می رسد هوش مصنوع به کمک این افراد آمده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، گاردین در گزارشی نوشت: حدود 17 درصد از زندانیان در انگلستان و ولز بیش از 50 سال سن دارند و این تعداد در حال رشد است. این افراد هر جرمی هم که داشته باشند گاهی نیاز به کمک های بهداشتی و پزشکی ویژه دارند.

بسیاری از این زندانیان مشکلات قلبی، مشکلات دیابت و ... دارند. برهمین اساس است که اگر تحت مراقبت قرار نگیرند با مشکلاتی مثل غش،کما و حتی مرگ رو به رو می شوند. اما مشکل بزرگ این است که زندانیان در طول شب ساعاتی طولانی را تنها و حبس در سلولهای خود می گذرانند و بر این اساس مرگ زندانی ها در طول شب موضوعی رایج است.

بر همین اساس است که گروهی از پژوهشگران برای 11 زندانی که در معرض خطر سقوط، تشنج، حملات قلبی و سکته مغزی قرار داشتند یک دستگاه را به شکل آزمایشی مورد استفاده قرار دادند که شامل سنسورهای خواب و دستبند سلامتی است. در این دستگاه به محض این که حالت بدی به شما دست داد بهتر است خیلی سریع یک دکمه را در دستبند خود فشار دهید تا به سرعت از سوی اپراتورها رصد شده و به شما کمک شود.

با کمک این روش وقتی درب ها تا 8 صبح در سلول ها بسته می شود، این اطمینان وجود خواهد داشت که افراد در سلامت کامل شب را به صبح می رسانند. این سیستم از سپتامبر 2017 شروع به کار کرد و تنها چند روز پس از نصب شدن موف شد افتادن یک فرد از روی تخت و حمله قلبی او را هشدار دهد.

یک سوم از 1،176 زندانی HMP Wymott که عددی بیش از 50 نفر را تشکیل می دهند که بیش از 50 سال سن دارند. پیش بینی می شود که این گروه سنی تا اواخر ژوئن سال 2021 افزایش یابد. با افزایش این جمعیت نیاز به مراقبت های اجتماعی بیشتر می شود. به نظر می رسد این طرح می تواند بسیار موفق باشد و حتی هزینه های بهداشتی و درمانی را کاهش دهد.

 

 

نظرات بینندگان