arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷

«مرضیه» ۲ جایزه جشنواره فیلم زنان ونکوور را از آن خود کرد

فیلم «مرضیه» به کارگردانی درناز حاجیها موفق به دریافت ۲ جایزه از چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم زنان ونکوور در کانادا شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیلم «مرضیه» به کارگردانی درناز حاجیها موفق به دریافت ۲ جایزه از چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم زنان ونکوور در کانادا شد.

 جشنواره بین‌المللی فیلم زنان ونکوور (Vancouver International Women in Film Festival) در چهاردهمین دوره‌ برگزاری خود برگزیدگان خود را شناخت. این رویداد که یکی از معتبرترین رویدادهای سینمایی است که به موضوع زنان می‌پردازد، دیشب در جشن اختتامیه جشنواره، ۲ جایزه را به فیلم کوتاه «مرضیه» به عنوان تنها نماینده سینمای کوتاه ایران اعطا کرد. درناز حاجیها نویسنده و کارگردان «مرضیه» موفق شد جایزه‌ بهترین کارگردانی جشنواره را که تحت نام انجمن کارگردانان British Colombia کانادا اهدا می‌شود به خود اختصاص دهد.

همچنین هیات داوران جشنواره بین‌المللی زنان ونکوور جایزه‌ بهترین تدوین در فیلم کوتاه را که تحت نام انجمن تدوین‌گران کانادا اهدا می‌شود به مستانه مهاجر تدوینگر و تهیه‌کننده این فیلم اختصاص داد.

فیلم کوتاه «مرضیه» که محصول مشترک ایران و انگلستان و تولید شده توسط مدرسه فیلمسازی لندن است، نخستین نمایش جهانی خود را در چهاردهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه لندن رقم زد. «مرضیه» پیش از این نیز افتخارات بسیاری را کسب کرده بود که می‌توان به جایزه بهترین فیلم کوتاه هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی پراگ، جایزه منتخب هیات داوران سی‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در ششمین دوره جشنواره فیلم شهر اشاره کرد.

پخش بین‌المللی فیلم کوتاه «مرضیه» به عهده‌ پوریا موسوی (GlobeCSF) است.

عوامل این فیلم عبارتند از بازیگران: سپیده طاری، شهدیار شکیبا و دیبا حاجیها، کارگردان: درناز حاجیها، نویسندگان: درناز حاجیها و مرتضی فرشباف، مدیرفیلمبرداری: معین مطلبی، صدابردار: وحید مقدسی، صداگذار: علیرضا علویان، طراح صحنه: بهنام معتمدی، مدیرتولید: هادی سعیدی، تهیه‌کنندگان: طیوب حسین و مستانه مهاجر، تهیه شده در مدرسه فیلمسازی لندن(LFS).

منبع: مهر
نظرات بینندگان