arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰

هزینه داروهای بیماران خاص رایگان می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی گفت: با اجرای نظام نوین ارجاع، از این پس هزینه داروهای بیماران خاص 100 درصد رایگان می‌‎شود.

دکتر رحمت الله حافظی در گفتگو با مهر افزود: با اجرای نظام ارجاع و ارائه خدمات نوین درمانی بیماران هموفیلی، دیالیزی، دیابتی و فشار خونی دیگر نیازی نیست که برای تامین داروهای مورد نیازشان هزینه ای پرداخت کنند و داروهای آنها 100درصد رایگان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نظام ارجاع در مرحله اول در یکی از استانهای کشور اجرا می شود، تاکید کرد: استان گیلان به عوان اولین استان انتخاب شده است و تا کنون پزشکان زیادی نیز برای همکاری در این طرح ثبت نام کرده اند.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی اظهار داشت: در مرحله بعد نیز در استانهای زنجان و قزوین که حائز شرایط هستند طرح نظام ارجاع اجرایی می شود.

به گفته حافظی، علاوه بر بیماران خاص سالمندان بالای 60 سال نیز می توانند از خدمات 100 درصد رایگان درمانی بهره مند شوند.

وی همچنین در مورد پوشش بیمه ای داروهای جدید نیز تاکید کرد: پوشش بیمه ای داروهای جدید نیاز به مصوبه و تائید شورای عالی بیمه دارد و تامین اجتماعی به تنهایی نمی تواند در این خصوص اقدامی انجام دهد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود:  پیشنهاداتی درمورد پوشش بیمه ای برخی از داروهای گیاهی به شورای عالی بیمه ارائه کرده ایم که در اولین جلسه این شورا بررسی می شود.
نظرات بینندگان