arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷

چین: آماده کمک به ونزوئلا برای تامین برق هستیم

سخنگوی وزارت خارجه چین، به عنوان یکی از حامیان اصلی دولت نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که این کشور آماده کمک به کاراکاس در تامین انرژی برق است.با خاموشی گسترده شش روزه در ونزوئلا، بیمارستان‌ها برای انجام کارها و خدمات خود با مشکل روبه‌رو شده‌اند، مواد غذایی در این کشور فاسد شده و صادرات متوقف شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

در پی شش روز خاموشی در ونزوئلا، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: این کشور آماده کمک به تامین انرژی برق در ونزوئلا است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، به عنوان یکی از حامیان اصلی دولت نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که این کشور آماده کمک به کاراکاس در تامین انرژی برق است.

وی ادامه داد: چین می‌تواند کمک لازم و حمایت تکنیکی برای سیستم انرژی برق ونزوئلا بدهد.

واشنگتن خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را به عنوان "رئیس‌جمهوری موقت" این کشور آمریکای لاتین به رسمیت شناخته است. پیش از آن، گوآیدو انتخاب مجدد نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ را آلوده به تقلب توصیف کرد و خود را رئیس‌جمهوری دانست. اکثر کشورها در اروپا و آمریکای لاتین هم این رویه را پیش گرفتند.

با خاموشی گسترده شش روزه در ونزوئلا، بیمارستان‌ها برای انجام کارها و خدمات خود با مشکل روبه‌رو شده‌اند، مواد غذایی در این کشور فاسد شده و صادرات متوقف شده است.

مادورو، دولت واشنگتن را به ناآرامی اقتصادی کشورش متهم کرده و گوآیدو را دست نشانده آمریکا می‌داند.

وی واشنگتن را به دلیل سازماندهی یک حمله پیچیده سایبری بر عملیات تولید برق آبی ونزوئلا مقصر دانسته و گفته است: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مسؤول اصلی حمله سایبری به سیستم برق ونزوئلاست. این فناوری‌ای است که تنها آمریکا آن را دارد.

نظرات بینندگان